Iranian Agriculture News Agency

توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال در پاییز امسال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: ۶۰۰ هزار اصله نهال پاییز امسال در بین مردم توزیع و با مشارکت آنان کاشته می‌شود.

توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال در پاییز امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حیدر واحدمطلق در نشست با دهیاران و اعضای شوراهای روستایی شهرستان مهدیشهر بیان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به دستوررئیس‌جمهور صادر و از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کار اجرایی آن در استان‌های کشور شروع شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در اجرای این طرح تأمین نهال است، گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال در استان سمنان انجام شده است که تاکنون بیش سه میلیون نهال تولید شده که سهمیه شهرستان مهدیشهر حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار اصله نهال است و در پاییز امسال بین مردم توزیع و با مشارکت آنان کاشت خواهد شد. 

واحدمطلق با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت برای چهار سال برنامه‌ریزی شده است، گفت: با ظرفیتی که در کشور وجود دارد مطمئن هستیم به مرور تعداد کاشت درخت‌ها را افزایش خواهیم داد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: در این راستا سامانه‌ای طراحی شده است که هر فرد هر درختی که می‌کارد، روی نقشه مشخص شود.

وی همچنین درباره نحوه آبرسانی به این درخت‌ها گفت: قرار است آب درخت‌های کاشته شده از آب‌های سبز و پساب استفاده شود و برنامه‌ریزی شده که علاوه‌بر درختکاری، بذرکاری در مراتع مشارکتی هم انجام شود.

وی در ادامه به اهمیت کاشت درخت در کشور اشاره کرد و گفت: به خاطر اهمیت منابع طبیعی است که کنوانسیون تغییر اقلیم در جهان تشکیل شده است.

در پایان این نشست واحدمطلق ‌قول پیگیری مشکلاتی که دهیاران و اعضای شوراهای روستایی در این نشست مطرح کردند را داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید