Iranian Agriculture News Agency

تولید نهال گونه‌های بومی و بیابانی در شهرستان دامغان و استان سمنان

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از تولید نهال گونه‌های بومی و بیابانی در شهرستان دامغان و استان سمنان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قدردانی کرد.

تولید نهال گونه‌های بومی و بیابانی در شهرستان دامغان  و استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علی اکبر علیزاده برمی با ارسال نامه‌ای به اداره کل منابع طبیعی ضمن قدردانی از تولید نهال گونه‌های بومی و بیابانی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان بیان کرد: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی از تعهدات سال اول که 2/5 میلیون بوده بیش از سه میلیون نهال در نهالستان‌های شهرستان شاهرود؛ دامغان و سمنان تولید شده و این مهم جای قدردانی دارد.

وی حفظ گونه‌های محلی و بومی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و مجلس در سطح استان و شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: گونه‌های بومی به دلیل سازگاری با آب و هوا، مقاوم بودن در برابر کم آبی و همچنین با جذب رطوبت می‌توانند تاثیر زیادی در وضعیت بارندگی منطقه نیز داشته باشند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بر مشارکت و همکاری همه جانبه ائمه جمعه و جماعت مساجد؛ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانوان و دانش‌آموزان در تحقق طرح مردمی یک میلیارد درخت  کاشت و فرهنگ سازی؛ حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در فصل زمستان و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  نیز با تاکید بر اهمیت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اضافه کرد: تولید نهال سالم و مرغوب از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

جعفر مرادی حقیقی ضمن ارائه گزارشی از روند تولید نهال در راستای اجرای این طرح مردمی، اضافه کرد: در راستای این طرح طی چهار سال ۱۰ میلیون اصله نهال در این استان، تولید و در عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی مستعد کاشته می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی بومی و سازگار با منطقه که در این نهالستان‌ها تولید می‌شود می‌توان به تبریزی، سنجد، توت اکالیپتوس، تاغ، صنوبر، بادام کوهی، سرو شیراز، زیتون تلخ و سایر گونه‌های مستعد کاشت در منطقه اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح باید مردم پای کار بیایند و دستگاه‌های دولتی نیز حمایت و نظارت را انجام دهند افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که اگر هر ایرانی سه نهال بکارد و مردم پای کار بیایند این هدف به راحتی قابل دسترس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید