Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۲۳۱۰ تن پسته از باغات شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات پسته این شهرستان دو هزار و ۳۱۰ تن محصول پسته برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۲۳۱۰ تن پسته از باغات شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حمید آقابیکی با اشاره به آغاز برداشت پسته در باغات این شهرستان بیان کرد: سطح باغات پسته شهرستان شاهرود چهار هزار و ۶۰۰ هکتار است که از میزان دو هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و دو هزار و ۵۰۰ هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب بارآوری عملکرد تولید پسته در باغات شاهرود گفت: عملکرد پسته در این شهرستان هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار و ۳۱۰ تن پسته از باغات شهرستان شاهرود برداشت شود.

آقابیکی با بیان اینکه پسته محصولی راهبردی و ارزآور در اقتصاد کشور محسوب می‌شود به ویژگی‌های این محصول اشاره کرد و گفت: پسته دارای نیاز آبی کم، درآمدزایی بالا، دارای طول عمر و مقاومت نسبی به شوری آب و خاک است.

وی خاطرنشان کرد: همین ویژگی‌ها سبب شده تا در سال‌های اخیر توسعه باغات پسته در شهرستان شاهرود افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در شهرستان شاهرود پنج کارگاه فرآوری پسته به‌صورت بهداشتی وجود دارد و بیشتر ارقام موجود در باغات شهرستان شامل عباسعلی، اکبری، شاه پسند، احمد آقایی، کله قوچی و محلی است.

آقابیکی به برخی از مشکلات پسته‌کاران و کشت محصول پسته اشاره کرد و گفت: هزینه بالای تولید، آفات خسارت‌زایی مثل پسیل پسته، سن، زنبور مغزخوارپسته، سرمازدگی دیررس بهاره، تلقیح نامناسب با توجه به نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره برخی از این مشکلات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید