Iranian Agriculture News Agency

خودروی حامل چوب تاغ قاچاق در گرمسار توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو با ۱۱۴ کیلو چوب تاغ قاچاق در این شهرستان خبر داد.

خودروی حامل چوب تاغ قاچاق در گرمسار توقیف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سرهنگ داود آقازاده بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل غیرمجاز تاغ‌های مربوط به اداره منابع طبیعی که جهت حفظ محیط‌زیست و تثبیت شن‌های روان در مناطق کویری کاشته می‌شود، پی گیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از بررسی و اطمینان از صحت موضوع، خودروی موردنظر را شناسایی و با استفاده از علائم هشداردهنده این خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۱۴ کیلوگرم تاغ قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان این‌که کارشناسان ارزش تاغ‌های کشف‌شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این زمینه یک متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار از تحویل این محموله چوب به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان خبر داد و تأکید کرد: برابر ماده ۴۲، ۴۳ و ۲۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای مرتکبان پیش‌بینی شده است لذا از همه درخواست می‌شود با حفظ این سرمایه‌های ملی نقش و مسئولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید