Iranian Agriculture News Agency

در کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان،

33 برنامه عملیاتی اجرا شد

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان از اجرای 33 برنامه عملیاتی در این کارگروه در سال 1401 خبر داد.

33 برنامه عملیاتی اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این برنامه‌های عملیاتی در حوزه‌های منابع طبیعی، حفاظت محیط‌زیست، تعاون روستایی، دامپزشکی، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آموزش و ترویج، شیلات و حوزه آب‌وخاک بوده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف و اولویت‌های کارگروه تخصصی و کشاورزی پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: تشکیل و برگزاری مستمر جلسات کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی، برنامه عملیاتی مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی استان، شناسنامه‌دار کردن واحدهای شیمیایی بخش کشاورزی استان سمنان و برگزاری جلسات مشترک با کارگروه زیستی در خصوص اقدامات مؤثر در راستای اجرای دستورالعمل ماده 65 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیگیری احداث آزمایشگاه مرجع گیاه‌پزشکی و دامپزشکی، برگزاری مانور دور میزی در اداره کل دامپزشکی استان، ارتقای پوشش حفاظتی منابع طبیعی و بلوک‌بندی مناطق بحرانی و جلوگیری از آتش‌سوزی و برخی دیگر از اقدامات از جمله اهم فعالیت‌های کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان در سال گذشته بوده است.

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به اعتبارات لازم برای اجرای برنامه‌های عملیاتی پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی این کارگروه در سال گذشته، افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این 33 برنامه عملیاتی بیش از سه هزار و 377 میلیارد و 844 میلیون ریال برآورد شده است.

قاسمی اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن واحدهای شیمیایی بخش کشاورزی استان سمنان یکی از اقدامات مهم کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور مقابله با سموم قاچاق بخش کشاورزی در همه هشت شهرستان استان سمنان اضافه کرد: در این راستا تعداد 80 مورد بازدید و سرکشی از 80 واحد فروش سموم بخش کشاورزی در استان سمنان انجام شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مانور نظارت بر فروشگاه‌های سموم بخش کشاورزی بیان کرد: این مانورها در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران این بخش، تولید محصولات سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست‌محیطی مخرب در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق برگزار شده است.

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به نتایج پیگیری‌ها در راستای احداث آزمایشگاه مرجع گیاه‌پزشکی و دامپزشکی در استان سمنان، گفت: با توجه به لزوم وجود این آزمایشگاه و آغاز کار احداث آن در سال 1401، باید اعتبارات لازم برای احداث این آزمایشگاه مرجع پیش‌بینی شود.

قاسمی با بیان اینکه احداث این آزمایشگاه مرجع بر اساس برآورد سال گذشته بیش از 502 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار نیاز داشت و این رقم امروز به یک هزار و 114 میلیارد ریال رسیده است؛ بر لزوم تخصیص 100 درصدی اعتبار احداث این آزمایشگاه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث این آزمایشگاه مرجع بر اساس ماده 65 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اضافه کرد: در این راستا رصد و آزمایش مستمر فرآورده‌های غذایی به‌منظور جلوگیری از اختلالاتی که در موضوعات باروری داشته و احتمال سقط‌جنین با مصرف مواد غذایی نامناسب وجود دارد؛ ضروری است.

رئیس کارگروه تخصصی کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: این آزمایشگاه با توجه به ظرفیت نیروی انسانی تخصصی موجود در استان سمنان می‌تواند آزمایشگاه مرجع در شرق کشور باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید