Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از یک میلیون نهال ریشه‌ای و گلدانی در شهرستان شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از تولید بیش از یک میلیون نهال ریشه‌ای و گلدانی در این شهرستان خبرداد.

تولید بیش از یک میلیون نهال ریشه‌ای و گلدانی در شهرستان شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمدرضا کشاورزیان در حاشیه بازدید از طرح 10 هکتاری جنگل‌کاری طرح صیانت از شمال جنگل ابر شهرستان شاهرود بیان کرد: تعامل و همکاری همه جانبه‌ای برای پیشرفت بهتر و مؤثرتر از طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بین دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دهیاری و شورای اسلامی روستای ابر برای ایجاد فضاهای سبز و درختکاری‌ها در جهت حفظ و احیای زیست‌بوم منطقه افزود: درخت نعمت الهی برای انسان بوده چون به‌سلامت مردم کمک می‌کند و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قصد دارد در مدت چهار سال 10 میلیون نهال تولید کند و کاشته شود و این کار بزرگی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با دستور رئیس‌جمهور و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور این طرح آغازشده که سهم استان سمنان در بازه چهارساله 10 میلیون درخت است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون در نهالستان استان تولید که نهالستان چغولگیر شهرستان شاهرود از سهم سه میلیون نهال بیش از یک‌میلیون نهال ریشه‌ای و گلدانی تولید کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه طرح توسعه جنگل‌کاری در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است، افزود: طرح‌های جنگل‌کاری اقتصادی شهرستان شاهرود باهدف مشارکت جوامع محلی در حفظ و احیاء و غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه و از گونه‌های مختلف در حال اجرا است.

 کشاورزیان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوایی و متناسب بودن منطقه با گونه‌های گیاهی متنوع در مناطق مختلف شهرستان شاهرود کاشت و نهال‌کاری در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید