Iranian Agriculture News Agency

کارگاه‌های اطفای حریق برای دهیاری‌های استان سمنان برگزار شد

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه حفظ عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم امکان‌پذیر است، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای دهیاری و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان شاهرود برگزار شد.

کارگاه‌های اطفای حریق برای دهیاری‌های استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علیرضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی با دهیاران و اعضای شورای روستاهای شهرستان شاهرود به اجرا درآمده است، بیان کرد: این طرح باهدف همکاری و هم‌افزایی در اطفای حریق و رعایت قوانین و مقررات منابع طبیعی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به حریق‌های سطح جنگل‌ها و مراتع و بحث لزوم حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی می‌طلبد تا کارگاه‌های آموزشی باهدف ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی بین گروه‌های مختلف برگزار شود.

رئیس اداره آموزش و ترویج مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه دهیاران و شوراهای روستاها به‌عنوان یکی از گروه‌های هدف می‌تواند در این حوزه بسیار کمک‌کننده باشند، ابراز داشت: حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع جلوگیری تخریب و تصرف‌ها، پیشگیری و کمک به اطفا حریق در مقوله آموزش مورد تأکید است.

رهایی ضمن بیان اینکه محیط‌زیست و عرصه‌های منابع طبیعی با این وسعت زیاد بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: برای نهال‌کاری و کاشت درخت نیز نیازمند مشارکت مردم هستیم.

وی افزود: طبق طرح کشوری قرار بر کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال می‌طلبد تا همه اجزا و ارکان جامعه به این مقوله آموزش داده‌شده و به مشارکت طرح فراخوانده شوند که بخشی از آموزش دهیاران نیز بر همین اساس انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید