Iranian Agriculture News Agency

مشارکت بیش از 4000 نفر همیار طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 4 هزار و 600 نفر همیار طبیعت در استان فعالیت دارند که دو هزار و 385 نفر دانش‌آموزی هزار و 385 نفر مروج و 830 نفر محافظ هستند.

مشارکت بیش از 4000 نفر همیار طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، جعفر مرادی حقیقی بیان کرد: افراد متقاضی برای دریافت کارت همیار طبیعت می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت نسبت به ثبت‌ مشخصات شناسنامه‌ای اقدام کنند.

وی افزود: هدف از طرح همیاران طبیعت، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: از طریق ساماندهی علاقه‌مندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت، با نگاه به ارتقا دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آن‌ها برای اجرای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استفاده می‌شود.

مرادی حقیقی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در عرصه‌های منابع طبیعی درواقع نوعی تلاش سازمان‌یافته و داوطلبانه است که بین مردم و برای منافع عمومی، همدلی و همبستگی ایجاد می‌شود.

وی گفت: دوره‌های آموزشی حضوری برای همیاران طبیعت به‌منظور استفاده از ظرفیت آن‌ها در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود.

از ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، دو درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید