Iranian Agriculture News Agency

اثربخشی ۲۰۰ هزار مترمکعب پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌های گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از اثربخشی پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌های اخیر در شهرستان گرمسار در بخش‌های مرکزی و ایوانکی خبر داد.

اثربخشی ۲۰۰ هزار مترمکعب پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌های گرمسار

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، محمد معین بیان کرد: اثربخشی پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌ها و حفاظت منابع آب‌وخاک و پوشش گیاهی، نقشی مثبت است و در همین راستا مدیریت حوزه‌های آبخیز و اجرای پروژه‌های آبخیزداری از سیاست‌ها و اهداف اجرایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

معین در ادامه افزود: از همین رو هرساله بر اساس طرح‌های مطالعات حوزه‌های آبخیز و اعتبارات تخصیصی و ضرورت و حساسیت حوزه، پروژه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود که تاکنون در شهرستان گرمسار حجم کل پروژه‌های آبخیزداری اجراشده بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب که شامل پروژه‌های سنگ و ملات، بند خاکی، گابیون، کانال بتونی و ... در حوزه‌های آبخیز کروس، چنداب و حبله رود است.

وی خاطرنشان کرد: حجم بیشتر این پروژه‌ها در بخش ایوانکی بوده که توانسته است در بارندگی‌های سال جاری نقش مهمی را در مدیریت و کنترل سیل داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بابیان اینکه هدف اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور کاهش فرسایش خاک، افزایش آب‌های زیرزمینی و کنترل سیلاب‌ها و افزایش پوشش گیاهی است؛ افزود: عدم تخصیص کافی اعتبارات از مشکلات اساسی عدم اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شهرستان به‌ویژه حوزه حبله رود است و تخصیص اعتبارات کافی در مطالعات و اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در مدیریت منابع آب و پیشگیری از بسیاری از خطرات و آسیب‌های احتمالی پیش رو پیشگیری نموده و خسارات جانی و مالی را به حداقل کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید