Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی راهکار برون‌رفت از بحران‌های اجتماعی مانند بیکاری است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشاورزی راهکار برون‌رفت از بحران‌های اجتماعی مانند بیکاری است گفت: بخش کشاورزی ۸۰ درصد نیازهای غذایی جمعیت کشور را تأمین می‌کند.

کشاورزی راهکار برون‌رفت از بحران‌های اجتماعی مانند بیکاری است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان در جمع فعالان بخش کشاورزی این استان بیان کرد: کشاورزی، اساس توسعه و پیشرفت است.                               

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره جایگاه کشاورزی گفت: در این حدیث آمده است که کشاورزان گنج‌هاى مردم هستند که آن پاکیزه را که خداوند برون آورده، کشت مى‌کنند و ایشان در روز رستاخیز، نیک‌ترین مردم‌اند و از دیگران به خدا نزدیک‌تر و «مبارَک» خوانده می‌شوند.

وی بابیان اینکه یکی از عناصر مهم در به وجود آمدن تمدن‌های بزرگ، کشاورزی بوده است خاطرنشان کرد: ازاین‌رو است که دانشمندان علوم جامعه‌شناسی و تمدن گفته‌اند که تمدن‌های بزرگ، در کنار رودها و زمین‌های حاصل خیز ایجادشده‌اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اذعان به اینکه ایران اسلامی نیز به‌عنوان کشوری صاحب تمدن کهن، دارای پیشینه درخشان درزمینهٔ کشاورزی بوده است، افزود: یکی از راهکارهای مهم برون‌رفت از بحران‌های اجتماعی مانند بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی، کشاورزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان در بیان اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد یک کشور اضافه کرد: کافی است بدانیم که بخش کشاورزی، ۸۰ درصد نیازهای غذایی جمعیت کشور را تأمین می‌کند و یک‌چهارم اشتغال کشور درگرو این بخش است.

وی ادامه داد: امروزه کشاورزی به‌عنوان یک‌رشته علمی و مجهز به فناوری روز، نقش اساسی در رشد همه‌جانبه کشور و استقلال آن ایفا می‌کند که این مهم، باتربیت نیروهای متخصص و متعهد امکان‌پذیر است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه کشاورزی دشمن فقر و وابستگی است، توضیح داد: خداوند، باسخاوت تمام، طبیعت و آب‌وخاک را به انسان ارزانی داشته است و انسان با حرکت و همت می‌تواند از این نعمت خدادادی، بهره‌ها نصیب خود سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «آن‌کس که آب‌وخاک داشته باشد و دچار فقر شود، از رحمت خداوند به دور است.» گفت: باوجود دو نعمت اساسی و بزرگ آب‌وخاک، دیگر نباید برای انسان مشکلی به نام فقر باقی بماند.

وی یادآور شد: بنابراین، جامعه‌ای که کشاورز در آن ارج نداشته باشد و به کشاورزی اهمیت داده نشود، فقیر خواهد شد و فقیر نیز وابستگی و استعمار پذیری را در پی خواهد داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فرمایشات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم خودکفایی کشاورزی و توسعه آن گفت: امام خمینی (ره) تلاش کشاورزان برای استقلال و خودکفایی کشور را جهاد می‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان افزود: امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود فرمودند «اگر چنانچه کشاورزی ما یک کشاورزی سالم و یک کشاورزی متعهدانه و کوشش برای اینکه در ارزاقمان محتاج به خارج نشویم، باشد؛ این‌یک جهاد است».

وی توضیح داد: «من از همه کشاورزان تقاضا دارم که در کار کشاورزی جدیت کنند و ما را از این‌که دستمان پیش دیگران {دراز} باشد، نجات بدهند» از دیگر سخنان ارزشمندی بود که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران درباره اهمیت بخش کشاورزی و جایگاه کشاورزان بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید