Iranian Agriculture News Agency

ارتباط کشاورزان استان سمنان با دانشگاه‌ها بیشتر شود

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم افزایش ارتباط بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: سال گذشته ۲۰ درصد تسهیلات مجموع تسهیلات تبصره ۱۸ کشور سهم استان سمنان شد.

ارتباط کشاورزان استان سمنان با دانشگاه‌ها بیشتر شود

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، سید محمدرضا هاشمی در نشستی با فعالان بخش کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سال گذشته در اعطای تسهیلات تبصره ۱۸، سهم استان سمنان چیزی در حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود؛ اما چیزی بالغ‌بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از این محل به حوزه تولید در همه بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و صنایع‌دستی در این استان پرداخت شد.

وی افزود: این مبلغ تسهیلات اعطایی معادل ۲۰ درصد مجموع تسهیلات ارائه‌شده از این محل در کل کشور بوده است؛ درحالی‌که این استان کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور را دارد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بهره‌برداران بخش کشاورزی همراه دیگر فعالان بخش تولید کشور در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارند خاطرنشان کرد: امروز به دنبال افزایش بهره‌وری و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان سمنان هستیم.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت به حوزه کشاورزی نگاهی توسعه محور است، گفت: به دنبال افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی با استفاده از علم و تکنولوژی هستیم و به همین دلیل باید ارتباط این بخش با دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود.

وی یادآور شد: هرقدر به بخش کشاورزی و فعالان این عرصه توجه کنیم حاشیه‌نشینی در شهرها کمتر شده و رشد تولید نیز محقق می‌شود و به مهار تورم در کشور نیز کمک کرده‌ایم.

استاندار سمنان با اشاره به توجه دولت سیزدهم به توسعه بهره‌وری در بخش کشاورزی گفت: در فهرست مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان اعتبار مصوب شد.

هاشمی بابیان اینکه از این میزان تاکنون ۵۵ درصد محقق شده است؛ ابراز امیدواری کرد مابقی اعتبارات مصوبات مربوط به بخش کشاورزی در سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان تا پایان فصل بودجه‌ای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ محقق شود.

وی با اشاره به تصویب بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان بیان کرد: تا امروز مبلغ ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مازاد بر این مبلغ از محل اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب‌شده است.

استاندار سمنان تصویب تبدیل مهدی‌شهر به قطب دامپروری کشور و احیای قنوات استان سمنان را ازجمله مهم‌ترین مصوبات سفر دولت به این استان عنوان و با این اینکه در دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۱۲۰ رشته قنات در استان سمنان احیا و مرمت‌شده است تصریح کرد: دولت خود را موظف می‌داند که موانع را به معنای واقعی از پیش روی رفع کند.

هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های مهم موجود در بخش‌های مختلف باغی ازجمله حوزه‌های زراعی و باغی و دامپروری استان سمنان گفت: علاوه بر اینکه دامغان یکی از قطب‌های دامپروری کشور است؛ استان سمنان ظرفیت‌های کم‌نظیری در تولید محصولاتی مانند انگور، زردآلو، گندم و محصولات پروتئینی دارد.

وی از تشکیل شورای کشاورزی استان سمنان استقبال کرد و افزود: شورای کشاورزی استان سمنان از همین هفته آینده قابلیت تشکیل شدن دارد.

استاندار سمنان بابیان اینکه هنر مدیران در استان سمنان باید این باشد که قانون را به نفع مردم تفسیر کنند خاطرنشان کرد: درب اتاق مدیران باید به روی مردم به‌ویژه کشاورزان به‌عنوان قشر مولد باز باشد؛ چراکه امروز وظیفه مدیران گره‌گشایی در کار مردم است.

هاشمی با قدردانی از تلاش‌های جهادگران بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: رضایت نسبی از فعالیت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در میان بهره‌برداران این بخش وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید