Iranian Agriculture News Agency

برداشت آلبالو و گیلاس در باغات شاهرود ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از آغاز برداشت محصول آلبالو و گیلاس از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه سرمازدگی و تگرگ میزان تولید محصول آلبالو در این شهرستان را کاهش داد.

برداشت آلبالو و گیلاس در باغات شاهرود ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حمید آقابیگی بیان کرد: عملیات برداشت آلبالو و گیلاس از سطح حدود هزار و ۵۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت محصول از اواسط خردادماه شروع و تا پایان تیرماه با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن منطقه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به میزان بارور بودن این باغات گفت: بیش از ۷۸۰ هکتار از این باغات بارور است.

آقابیگی به میزان عملکرد در واحد سطح محصول گیلاس اشاره کرد و گفت: عملکرد متوسط عمکرد محصول در باغات گیلاس ۲/۹ تن در هکتار  است.

وی با بیان اینکه عملکرد متوسط عمکرد محصول در باغات آلبالو ۸/۸ در هکتار افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار و ۳۳ تن محصول گیلاس و سه هزار و ۹۷۰ تن محصول آلبالو از باغات بارور شاهرود تولید و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود یادآور شد: با توجه به سرمازدگی و خسارت تگرگ در سال جاری میزان تولید محصولات آلبالو و گیلاس در این شهرستان حدود ۱۵ درصد کاهش عملکرد داشته که مدیریت تغذیه بهتر (تقویت باغات) توسط بهره‌برداران را می‌طلبد.

آقابیگی درباره ارقام کشت شده محصول آلبالو و گیلاس در باغات شهرستان شاهرود افزود: بهترین ارقام کشت شده گیلاس شامل تک دانه مشهد، سیاه مشهد، بینگ، SK و صوتی و بهترین ارقام آلبالوی کشت شده در این شهرستان مجاری، بوترمو، سیگانی و محلی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید