Iranian Agriculture News Agency

خسارت سیلاب اخیر به بخش کشاورزی استان سمنان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیل اخیر به بخش کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرد.

خسارت سیلاب اخیر به بخش کشاورزی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، علی مؤمن بیان کرد: عمده خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان سمنان در جریان سیل اخیر مربوط به منطقه غربی این استان بوده است.

وی افزود: وقوع سیلاب شدید در مناطق بالادستی غرب استان سمنان در روزهای اخیر که ناشی از فعالیت یک سامانه بارشی بوده موجب شد زیربخش‌های کشاورزی استان سمنان دچار خسارت شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این خسارت‌ها به باغات و اراضی کشاورزی شمال غربی استان سمنان وارد شده است خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده ناشی از سیلابی بود که از شهرستان فیروزکوه و مناطق بالادستی شمال‌غرب استان سمنان به سوی گرمسار و آرادان سرازیر شد.

وی با بیان اینکه سیلاب اخیر به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان سمنان خسارت وارد کرده است گفت:  به اراضی باغی و زراعی بخش کشاورزی در غرب استان سمنان هم خسارت قابل توجهی وارد شده است و میزان خسارات وارد شده بر اثر سیل اخیر بیش از هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته  معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علاوه بر گرمسار و آرادان، اراضی کشاورزی و تأسیسات منابع آبی شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر نیز از سیلاب اخیر خسارت دید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید