Iranian Agriculture News Agency

توقیف محموله گوشت قرمزمنجمد در شهرستان سرخه

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه از توقیف محموله ۱۲۰۰ کیلوگرمی گوشت قرمز منجمد فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای در شهرستان سرخه خبر داد.

توقیف محموله گوشت قرمزمنجمد در شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، ایمان فولادی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک خودروی حامل ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز منجمد فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای که از مبدأ استان تهران به مقصد شهرستان دامغان بارگیری شده بود، در پلیس راه سرخه از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان سرخه و عوامل یگان امداد متوقف شد. پس از بازدید کارشناسان دامپزشکی شهرستان از محموله مذکور، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: دامپزشکی با سلامت دام و فرآرده‌های خام دامی و به تبع آن با سلامت غذای مردم و جامعه ارتباط کاملاً مستقیم دارد بنابراین هر گونه خدشه به سلامت فرآورده‌های خام دامی که به مصرف عام می‌رسد عبور از خط قرمز دامپزشکی است. با تمهیدات علمی و قانونی با آن مقابله خواهیم کرد تا سلامت غذایی مردم با منشا دامی را در حد توان و ظرفیت‌های خود تضمین کنیم.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه افزود: حمل هرگونه فرآورده خام دامی مستلزم اخذ مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای از اداره دامپزشکی شهرستان مبدا بوده و با عاملین حمل غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی مطابق مقررات برخورد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید