Iranian Agriculture News Agency

مشارکت اقشار جامعه برای حفظ خاک و توسعه پوشش گیاهی ضروری است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مشارکت اقشار جامعه برای حفظ خاک و توسعه پوشش گیاهی ضروری است.

مشارکت اقشار جامعه برای حفظ خاک و توسعه پوشش گیاهی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفرمرادی حقیقی در دیدار با سرهنگ حسین عجم فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میامی اظهار کرد: نمی‌توان به تنهایی از عرصه های منابع طبیعی حفاظت کرد و تمام بخش‌ها و دستگاه های اجرایی به کمک منابع طبیعی آمده و باید بین دستگاه‌های اجرایی تعامل برقرار کنیم و این تعامل بین پرسنل نیروی انتظامی و کارکنان دستگاه قضا درچندین سال است که انجام شده است .

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی تصریح کرد: اقتدار این نیرو موجب ایجاد فضای سالم و آرام برای جامعه شده است ورضایت‌مندی بخش زیادی از مردم را بدست آورده است.

مرادی حقیقی تصریح کرد: مردم در حال حاضر در خصوص مسائل مربوط به عرصه های  منابع طبیعی مطالبه گر و دغدغه مند هستند و باید بین مردم و منابع طبیعی ارتباط خوبی برقرار شود.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست ازعرصه های منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی بایستی در راستای منافع ملی حفظ و استفاده شود.

وی وجود معادن در استان سمنان را یک ظرفیت بسیار خوب دانست و افزود: در واگذاری معادن ضمن همکاری لازم با متقاضیان بایستی تعهدات به صورتی برای معدنکار مشخص شود که چند برابر میزان تخریب شده، احیاء شود.

مرادی حقیقی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اجرای پروژه های مختلف بیابان زدایی، آبخیزداری، مرتعداری و جنگل کاری تلاش می کند ابتدا پوشش گیاهی فعلی را حفظ و سپس این پوشش گیاهی را تقویت و توسعه دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با مهم خواندن پروژه های آبخیزداری اظهار داشت: اجرای طرح های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب ها و کاهش خسارات احتمالی، باعث رسوب خاک حمل شده توسط روان آب های ایجاد شده در اثر بارندگی در پشت سازه های آبخیزداری شده و مانع می شود این خاک از دسترس خارج شود. و از طرفی با تغذیه سفره های آب زیر زمینی و بالا آمدن سطح آب منجر به افزایش رطوبت خاک، توسعه پوشش گیاهی  وحفاظت از خاک می شوند.

سرهنگ حسین عجم فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میامی در این دیداراظهار داشت :صداقت در کار و گفتاردر پرسنل یگان حفاظت مشهود است و این را یکی از اصول مدیریت درحفاظت از عرصه های منابع طبیعی دانست و افزود: پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان میامی به نحوی اجرایی شده است که اثرات مفید آن برای مردم شهرستان قابل لمس است.

سرهنگ حسین عجم در این دیدار گفت: قاچاقچیان  چوب ومحصولات فرعی با ایجاد بحران و مدیریت آن، عرصه های منابع طبیعی را هدف قرار داده اما با هوشیاری و حضور آگاهانه نیروی انتظامی ناکام مانده است.

سرهنگ عجم گفت: نیروی انتظامی، برای حفظ امنیت و آرامش درشهرستان میامی با تمام توان و قوا در خدمت مردم شریف شهرستان خواهد بود.‌

وی با بیان اینکه ماموران پلیس از دلسوزترین نیروهای نظام اسلامی برای مردم هستند، اظهارداشت: ناجا بازوی توانمند و بازدارنده نظام در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید