Iranian Agriculture News Agency

متلاشی شدن یک باند قاچاق چوب تاغ؛ کشف ۱۰ میلیارد چوب قاچاق

جانشین انتظامی استان سمنان از متلاشی شدن یک باند قاچاق چوب تاغ و کشف ۸ تن چوب در عملیات مشترک پلیس میامی و شاهرود خبر داد.

متلاشی شدن یک باند قاچاق چوب تاغ؛ کشف ۱۰ میلیارد چوب قاچاق

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ سید علی میر احمدی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع و مخبرین و معتمدین محلی اشخاصی به صورت شبانه اقدام به جمع آوری و قطع درختچه های تاغ در سطح حوزه کویری شهرستان شاهرود می کردند که طی برآورد دقیق و رصد اطلاعاتی مشخص شد موضوع صحت داشته و پس از تحقیقات تکمیلی، مأموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان شاهرود مراجعه و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی آن شهرستان در یک عملیات مشترک از یک انبار واقع در حومه شاهرود مقدار ۸ تن چوب تاغ قاچاق کشف و ضبط شد.

میراحمدی با اشاره به اینکه در این عملیات سه دستگاه خودرو توقیف و پنج نفر دستگیر شدند افزود: طبق نظر کارشناسان ارزش این محموله چوب قاچاق ۱۰ میلیارد ریال است.

جانشین انتظامی استان گفت: چوب های قاچاق به اداره منابع طبیعی انتقال و مجرمان به همراه پرونده شان به مراجع قضایی تحویل شدند.

سرهنگ میر احمدی در پایان خاطرنشان کرد: قطع و خرید و فروش درختچه تاغ از مصادیق مجرمانه تخریب منابع طبیعی است و برابر ماده ۴۲،۴۳و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی،مجازات حبس برای مرتکبان پیش بینی شده است و از همه هموطنان درخواست میشود با حفظ این سرمایه های ملی،نقش و مسئولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید