Iranian Agriculture News Agency

کشت زیره سبز در سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان سرخه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه سطح زیر کشت زیره در این شهرستان ۱۰۰ هکتار بوده که امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰ تن زیره سبز در این شهرستان تولید شود.

کشت زیره سبز در سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباس غفوریان با اشاره به اهمیت کشت زیره اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت کشت محصولات کم آب‌بر و ارزآور توسعه کشت زیره در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاشت زیره در مزارع این شهرستان از ابتدای آبان ماه آغاز شده و از اردیبهشت‌ماه تا اوایل خرداد می‌توان این محصول را برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه درباره میزان سطح زیر کشت زیره در سطح شهرستان گفت: بیشترین کشت زیره در روستاهای صوفی‌آباد اسدآباد و بیابانک شهرستان سرخه است.

غفوریان با اشاره به خواص دارویی و درمانی این محصول و همچنین استقبال بهره‌برداران برای کشت زیره گفت: گیاه دارویی زیره به علت ارزش اقتصادی بالا و تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی و طول دوره رویش کوتاه گیاهی مناسب برای کشت در شرایط سخت اقلیمی منطقه سرخه است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشت محصول زیره گفت: کم‌توجهی به فرآوری این محصولات یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه استانداردسازی روند فرآوری و صنعتی شدن محصول زیره می‌تواند موجب تقویت صادرات شود افزود: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول از دیگر مشکلات موجود است.

به گفته غفوریان برداشت سنتی و نیاز به نیروی کار فراوان و عملیات پرهزینه وجین این محصول از دیگر مشکلات موجود بر سر راه کشت محصول زیره است.

وی تصریح کرد: با رفع چنین مشکلاتی و توسعه کشت در راستای تغییر الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آب‌بر، کمک شایانی به توسعه صادرات غیرنفتی کشور می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید