Iranian Agriculture News Agency

شناسایی تغییر کاربری اراضی در شهرستان‌های استان سمنان جدی‌تر انجام شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: شناسایی تغییر کاربری اراضی در شهرستان‌های استان سمنان جدی‌تر انجام شود.

شناسایی تغییر کاربری اراضی در شهرستان‌های استان سمنان جدی‌تر انجام شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تهران تا پایان شهریور سال آینده در زمینه رفع تداخلات فرصت دادند اما امیدواریم تا پایان امسال رفع تداخلات در استان سمنان جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه اینکه در شهرستان‌ها ممکن است در جلسات کارشناسی مشکل داشته باشند برای هر کدام از شهرستان از طرف مدیر امور اراضی سازمان یک کارشناس معین مشخص شود که در کارگروه شهرستانی شرکت کند و مشکلات را بررسی و رفع کند و در شهرستان‌هایی که تعداد پلاک بیشتری باقی مانده است یکی از کارشناسان امور اراضی استان حضور یابد تا روند رسیدگی به پلاک‌های رفع تداخلات تسریع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه باید در شهرستان‌ها شناسایی تغییر کاربری اراضی ورود جدی‌تری صورت گیرد تصریح کرد: کارگروه فراقوه‌ای علی‌رغم اینکه ممکن است در شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها اولویت آن‌ها نباشد اما در شهرستان‌ها مدیران حتماً مکاتبات خود را بنویسند و پیگیری‌ها را انجام دهند و درخواست نوشته شود و رونوشت به دادستان شهرستان داده شود و در این زمینه تکالیف قانونی خود را انجام دهید.

قاسمی گفت: در راستای تبصره 2 ماده 10 شناسایی تغییر کاربری‌ها یک موضوع بوده و اجرای آن یک موضوع مهم‌تر است. مادامی‌که اجرا نشود عملاً کار خاصی انجام نشده است و اولویت باید روی تبصره 2 باشد به شرطی که اجرا شود و اگر اجرا شود اقدامات اثر بازدارندگی دارد و با این اجرا از تسری جرم در سایر مناطق نیز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: جلسات امور اراضی به‌صورت فصلی در ماه‌های آینده برگزار شود و عملکرد شهرستان‌ها در تمامی حوزه‌ها مثل رفع تداخلات، نظارت‌ها و شناسایی تغییر کاربری بر اساس تعهدی که دارند بررسی شده و در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا ارزیابی درستی از عملکرد 6 ماهه شهرستان‌ها به دست بیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت کارشناسان پهنه بیشتر استفاده شود خاطرنشان کرد: مدیر شهرستان‌ها مشارکت و همراهی کارشناسان پهنه و همچنین رئیس مراکز را جلب کرده و از ظرفیت آن‌ها برای اجرای امور بهره بگیرند.

قاسمی افزود: انتخاب پیمانکار برای اجرای احکام قلع‌وقمع پیشنهاد مطلوبی است و باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ترک فعل چه در رابطه با شناسایی و نظارت و رفع تداخلات نباید انجام شود گفت: اگر در هر حوزه‌ای به تکلیف عمل نشود مصداق ترک فعل است و مرجع قضایی حق دارد ورود کند و برخورد قضایی انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پایان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها هرگاه نیاز به کمک و حمایت نیروی ستادی و یا نیروی امور اراضی داشته باشند در جلسات بیان کنند تا با همراهی و همفکری هم و هم‌افزایی به انجام تکالیف سازمانی به توفیقات بیشتری برسیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید