Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی واحد سورتینگ و فراوری پسته دامغان بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک‌روزه خود به دامغان، از یکی از باغات بزرگ و واحد سورتینگ و فراوری پسته در این شهرستان بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی واحد سورتینگ و فراوری پسته دامغان بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید جواد ساداتی نژاد ضمن بازدید از مجموعه باغات 122 هکتاری پسته در منطقه شوکت‌آباد دامغان، با سرمایه‌گذار و مدیر این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه باغات پسته و مجموعه سورتینگ و فراوری این محصول متعلق به شرکت کشت و صنعت شوکت‌آباد دامغان است افزود: مدیرعامل و سرمایه‌گذار اصلی این مجموعه از کارآفرینان نمونه بخش کشاورزی در استان سمنان است.

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه مساحت کل اراضی تحت بهره‌برداری این شرکت 145 هکتار است اضافه کرد: 122 هکتار از این مساحت را باغات پسته تشکیل داده است که سهم قابل‌توجهی از کل اراضی آن است.

وی با اشاره به منابع تأمین آب این باغات پسته عنوان کرد: تأمین آب این باغات از طریق یک‌رشته قنات با دبی 35 لیتر در ثانیه و یک حلقه چاه عمیق با دبی 10 لیتر در ثانیه صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توجه به فراوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده در این محصولات از سیاست‌های مهم این سازمان استان سمنان است گفت: واحد سورتینگ پسته این شرکت با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی که نیمی از آن از طریق تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تأمین شد؛ به بهره‌برداری رسید و اکنون ظرفیت سورتینگ 400 تن پسته در سال را دارد.

شایان‌ذکر است وزیر جهاد کشاورزی برای حضور و سخنرانی در اختتامیه جشنواره ملی پسته دامغان و بازدید از چند پروژه مهم بخش کشاورزی به این شهرستان سفرکرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید