Iranian Agriculture News Agency

عملیات آبخیزداری احداث بند سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از احداث بند آبخیزداری از نوع سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان شهرستان دامغان خبر داد.

عملیات آبخیزداری احداث بند سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: در راستای رسیدن به اهداف آبخیزداری، عملیات احداث بندهای سنگ و ملات با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد ریــال از محل اعتبارات معاونت حفاظت و حمایت در منطقه معلمان دامغان از ابتدای مهرماه آغاز و در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح به‌منظور حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش اثرات منفی ناشی از فعالیت‌های معدنی احداث تعداد یک بند سنگ و ملات با حجم عملیات 170 مترمکعب در حال انجام و امید است تا پایان مهرماه به اتمام برسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: هدف از احداث این بندها مهار بخشی از سیلاب‌های مخرب و خسارت‌بار سنوات اخیر منطقه حسینان-معلمان-سینگ، کنترل فرسایش و رسوب تولید شده از فعالیت‌های معادن بالادست حوضه آبخیز و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی منطقه است که با توجه به حجم مخزن ایجاد شده امید است ظرفیتی بالغ‌بر 5 هزار مترمکعب سیلاب را مهار کند و ضمن تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از خسارات احتمالی سیلاب‌های فصلی در پایین‌دست جلوگیری کنند.

عباسی راد یادآور شد: اجرای این پروژه تأثیر بسزایی در حفاظت از منابع آب‌وخاک و جلوگیری از اثرات مخرب وقوع سیل و فعالیت معدنی داشته و همچنین با کاهش سرعت جریان سطحی موجب افزایش نفوذ آب به لایه‌های زیرین خاک و تقویت و احیاء پوشش گیاهی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید