Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات احداث آتش بُر به طول10 کیلومتر/ برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق واجرای عملیات احداث آتش بُر به طول10 کیلومتر در شهرستان شاهرود خبر داد.

اجرای عملیات احداث آتش بُر به طول10 کیلومتر/ برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد رضا کشاورزیان در جلسه ستاد بحران شهرستان شاهرود اظهار کرد: خوشبختانه امسال با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که از طریق اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ایجاد حساسیت، که در شهرستان صورت گرفت شاهد کاهش آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها ی شهرستان بودیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد بدون توجه به شرایط زیست محیطی اقدام به روشن کردن آتش جهت پخت و پز در منطقه جنگلی می نمایند .که با بی احتیاطی خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و پنج گشت موتوری و خودرویی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

کشاورزیان افزود: تأمین و تجهیز ادوات، تجهیز سه دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری، مجهز کردن سه دستگاه خودرو به ادوات اطفای حریق در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: ایجاد آتش بُر در سطح حاشیه جاده به طول10 کیلومتر، ایجاد آتش بر در جنگل ابر عرصه‌های جنگلی و مناطق مستعد آتش سوزی از جمله اقدامات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابع طبیعی در شهرستان انجام داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید