Iranian Agriculture News Agency

شرایط آسان برای بیمه شدن کشاورزان، روستائیان و عشایر؛ در این صندوق اقشار کم‌درآمد هم می‌توانند بیمه شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان با اشاره به شرایط آسان عضویت در این صندوق بیمه‌ای برای مشمولان گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای به‌منظور گسترش چتر بیمه‌ای برای اقشار کم‌درآمد ایجاد شده است.

شرایط آسان برای بیمه شدن کشاورزان، روستائیان و عشایر؛ در این صندوق اقشار کم‌درآمد هم می‌توانند بیمه شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد فرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه افراد ساکن روستاها یا شهرهای زیر 20000 نفر جمعیت و همه عشایر یا افرادی که در یکی از بخش‌های 230 گانه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ به شرطی که در سن 18 تا 50 سالگی باشند؛ می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های صورت گرفته حدود 67 هزار نفر در استان سمنان واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این استان هستند افزود: از این تعداد حدود 37 هزار نفر معادل 44 درصد جامعه هدف این صندوق به‌عنوان بیمه شده اصلی، بیمه شده‌اند که با احتساب حدود سه نفر به‌عنوان بعد خانوار برای این افراد؛ جمعیت زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان با اشاره به اینکه 27 کارگزاری در سراسر این استان کار نام‌نویسی از متقاضیان عضویت در این صندوق را انجام می‌دهند اضافه کرد: امکان صدور مجوز فعالیت برای نهادهای دولتی یا خصوصی به‌عنوان کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان وجود دارد.

فرزاد از وجود بیش از 230 عنوان شغل مرتبط با حوزه کشاورزی، باغداری و دامداری و عشایر خبر داد و گفت: تمامی فعالان در این مشاغل دویست و سی‌گانه که عمدتاً کارگران بخش‌های مختلف در حوزه زراعی، باغی و دامداری و...هستند، می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی افزود: با وجود بیمه شدن بیش از 44 درصد از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان، همچنان جمعیت قابل‌توجهی از روستاییان، عشایر و کارگران فعال در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری در استان وجود دارد که می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان با تأکید بر لزوم اجباری شدن عضویت در این صندوق بیمه‌ای برای افراد واجد شرایط اضافه کرد: نگاه اختیاری به بیمه تأمین اجتماعی  برای جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان  باید در این قشر اصلاح شود چرا که بیمه در واقع کمک‌خرج افراد در دوران کهولت سن و ناتوانی خواهد بود.

فرزاد با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۸ نفر مستمری‌بگیر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان مستمری دریافت می‌کنند اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۲ نفر بازنشسته این صندوق هستند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه حداقل ۵۰۰ تا ۱۳۳ هزار ریال حق بیمه می‌توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید