Iranian Agriculture News Agency

۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان سمنان فعال هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از میزبانی مسافران نوروزی در ۱۸بوستان جنگلی استان خبر داد و گفت: ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان فعال هستند.

۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان سمنان فعال هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی ضمن بیان اینکه پنج هزار نسخه پوستر «بیایید از خودمان شروع کنیم و با طبیعت مهربان باشیم» وپنج هزار کیسه‌زباله در راستای مجموعه ترویجی و اطلاع‌رسانی با مشارکت اداره کل محیط زیست به مناسبت روز طبیعت ۱۳فروردین در خروجی شهرهای استان سمنان توزیع می‌شود، اظهار کرد: ۱۵پایگاه امداد جنگل و مرتع از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین در قالب گروه‌های چهارنفره برای جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی و در تمامی شهرستان‌ها به‌صورت تمام‌وقت مستقر هستند.

وی گفت: برای جلوگیری از دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی در کنار طرح مشارکت مردمی در حفاظت از انفال، طرح‌هایی مانند فعال کردن تیم‌های گشت زنی و ایجاد کمربند حفاظتی برای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک نتایج مثبت این طرح‌ها با مشارکت همیاران طبیعت را مشاهده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی، آبخیزداری استان سمنان همچنین تصریح کرد: هموطنان در این روز و هر زمان دیگر برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی از ریختن زباله در طبیعت، روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، استفاده از سرشاخه‌های خشک درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری کنند.

جعفر مرادی حقیقی با اشاره به این‌که روشن کردن آتش در این بوستان‌ها و مناطق جنگلی ممنوع است، خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و اراضی ملی با شماره تلفنهای رایگان 1540و139و۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان سمنان گزارش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید