Iranian Agriculture News Agency

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه همگانی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: برای شادابی و حفظ سلامت نسل آینده، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه همگانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی اظهار کرد: منابع طبیعی یکی از ثروت‌های حائز اهمیت برای نسل‌های کنونی و آینده است که نقش بسیار مهمی در درآمدزایی و توسعه روستایی دارد.

وی افزود: امروزه به دلایل مختلف از جمله استفاده بی‌رویه و بی‌برنامه از عرصه‌های طبیعی، سرعت تخریب و بهره‌برداری، بسیار بیشتر از روند تجدید حیات و بازسازی این منابع خدادادی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار تصریح کرد: بنابراین تدوین راهبردهای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از این منابع به‌عنوان ضرورتی بنیادی پیش از بیش در جامعه احساس می‌شود.

شاه‌حسینی اظهار داشت: مشارکت مردم در هر پروژه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن پروژه است و این مسئله در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌وری مناسب از آن بدون پشتوانه مردمی نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در بین دانش آموزان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و حفاظت بهینه از عرصه‌های منابع طبیعی باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار منابع طبیعی را بستر توسعه پایدار دانست و افزود: منابع طبیعی به‌عنوان متعادل‌کننده اکوسیستم و پشتوانه بخش کشاورزی دارای ارزش‌های تجاری و غیرتجاری فراوانی است و نقش آن در مساعد کردن محیط زندگی، کنترل هرز آب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از توسعه بیابان‌زایی وریزگردها بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

شاه‌حسینی دوران کودکی را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط‌زیست دانست و گفت: ضروری است برای ترویج این فرهنگ ملی، سرمایه‌گذاری کرد که در همین راستا با برنامه‌ریزی مختلف در سطح شهرستان گرمسار در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال جاری با مشارکت نوجوانان و دانش آموزان کار بسیار با اهمیتی برای کاشت نهال، ترویج و توسعه منابع طبیعی داریم.

وی با بیان این که شعار هفته منابع طبیعی امسال با عنوان ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» نام‌گذاری شده است افزود: هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری همه‌ساله از 15 اسفند تا 21 اسفند همراه با برنامه‌های متنوع در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار افزود: برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای زنگ طبیعت در مدارس شهرستان گرمسار، نشست خبری، اجرای کاشت نهال در مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد بوستان‌های روستایی با مشارکت دهیاری‌های شهرستان، افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، افتتاح پایگاه اطفای حریق روستای کرک، بازدید مسئولین از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و توزیع بیش از 45 هزار اصله نهال غیر مثمر در سطح شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید