Iranian Agriculture News Agency

سند تک برگی بیش از88 درصد اراضی ملی استان سمنان به نام دولت صادر شده است

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سند تک برگی بیش از88 درصد اراضی ملی استان سمنان به نام دولت صادر شده است.

سند تک برگی بیش از88 درصد اراضی ملی استان سمنان به نام دولت صادر شده است

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس درحاشیه ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره سفر به شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از زمین خواری و تعرض به انفال و بیت المال، برای 8میلیون 428 هزار هکتار از اراضی ملی تثبیت و 8میلیون و210هزار هکتار سند تک برگی به نام دولت صادر شده است.

عبدوس اظهار داشت: برهمین اساس برای 955هزارو 788 هکتار از اراضی ملی شهرستان سمنان، 692هزار و 819 هکتار از اراضی ملی شهرستان میامی، 3میلیون و 878هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان شاهرود و 139هزارو795 هکتار از اراضی ملی مهدیشهر سند تک برگ صادر شده است.

وی افزود: همچنین با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانهای استان سمنان 423هزار و 423 هکتار از اراضی ملی آرادان، 1میلیون 19هزار هکتار از اراضی ملی دامغان، 811 هزار923 هکتار از اراضی ملی سرخه و 288هزار 763 هکتار از اراضی ملی گرمسار صاحب سند تک برگی شدند.

معاون حفاظت و اموراراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی است که با اجرای طرح «کاداستر» مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه و طرح‌های عمرانی دارد.کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد.

عبدوس اظهار داشت: سند مالکیت 39هزار و 310هکتار از اراضی منابع ملی(جنگلی) واقع در حوزه ثبتی گرگان و منطقه حفاظتی شهرستان شاهرود نیز صادر شده است.

وی دریافت اسناد کاداستر اراضی ملی استان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و انفال متعلق به مردم و جلوگیری از زمین‌خواری انجام می‌شود.

معاون حفاظت و اموراراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن های ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید