Iranian Agriculture News Agency

محصولات کشاورزی استان از نظر سلامت در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند

سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه مصرف کود محصولات کشاورزی استان زنجان ۵۰ هزار تن برای تولید دو میلیون تن محصول است، گفت: که این عدد یک پنجم نرم اروپا، یک سوم آسیا و ۷۰ درصد پایین‌تر از نرم کشوری بوده که در این میان مصرف سموم در استان از نرم کشوری بسیار پایین‌تر است.

محصولات کشاورزی استان از نظر سلامت در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان،  بهروز فرخی سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی با عضویت و فعالیت در ۱۴ کارگروه استانی از جمله کمیته ایمنی آب، شورای امنیت غذایی، کارگروه کنترل آبیاری مزارع با فاضلاب، کمیته آلاینده‌ها، مجمع سلامت با همکاری مرکز بهداشت، اداره کل استاندارد، معاونت غذا و دارو، اداره کل محیط زیست در صدد تولید محصول سالم و نظارت مستمر بر تولید این محصول است.

وی اظهار کرد: در محصولات کشاورزی دیم و برخی باغات استان زنجان به ندرت کود و سم مورد استفاده قرار می گیرد و از بحث سالم بودن و گواهی شده فراتر بوده است.

سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه مصرف کود محصولات کشاورزی استان زنجان ۵۰ هزار تن می‌باشد، گفت: برای تولید دو میلیون تن محصول که این عدد یک پنجم نرم اروپا، یک سوم آسیا و ۷۰ درصد پایین‌تر از نرم کشوری بوده که در این میان مصرف سموم در استان از نرم کشوری بسیار پایین‌تر است.

فرخی تاکید کرد: همه ساله نمونه گیری های مشترکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد که تاکنون هیچ سند و آزمایشی مبنی بر فراتر بودن از حد مجاز استاندارد گزارش نشده است.

وی افزود: گروه محیط زیست، مدیریت حفظ نباتات، ترویج، زراعت، باغبانی با حضور ۲۰۰ کارشناس پهنه و 14 مدیر کنترل کیفی و راه اندازی سامانه حد مجاز آلاینده ها در تحقق تکلیف وزارتی جهاد کشاورزی که تولید محصول سالم می‌باشد کوشا هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید