Iranian Agriculture News Agency

برداشت محصول باقلا از مزارع کشاورزی شهرستان طارم

مجتبی اسکندی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: عملیات برداشت محصول باقلا از سطح 1650 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می ‌شود 5445 تن محصول خشک تولید و روانه بازار مصرف شود.

برداشت محصول باقلا از مزارع کشاورزی شهرستان طارم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، مجتبی اسکندی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: عملیات برداشت محصول باقلا از سطح 1650 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می گردد 5445 تن محصول خشک تولید و روانه بازار مصرف گردد. وی افزود: تعداد 1750 نفر از بهره برداران این شهرستان در کشت ، کار و تولید این محصول فعال بوده و عمده محصول تولیدی خود را به صورت خشک و مقداری را نیز به حالت سبز برداشت و به فروش می رسانند.

اسکندری گفت: برداشت سبز محصول در اردیبهشت ماه و برداشت خشک آن از اوایل خرداد تا اوایل تیر صورت می گیرد.

وی از اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص کشت محصول باقلا را:  برگزاری کلاسهای آموزشی، بازدیدهای کارشناسی، تامین نهاده ها و تنظیم بازار آن عنوان کرد و اضافه نمود: محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف در داخل استان به سایر استانها از جمله قزوین، تهران، گیلان ،آذربایجان غربی و شرقی صادر می‌شود و ارقام مورد کشت آن در منطقه شامل ارقام بومی، سوریه ای و مازندرانی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید