Iranian Agriculture News Agency

3300 تن محصولات لبنی صادر می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: از این میزان بیش از 3300 تن محصولات لبنی تولید شده در استان به هفت کشور همسایه صادر می شود که بیشتر صادرات استان محصولات لبنیاتی استان به کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت است.

 3300 تن محصولات لبنی صادر می شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی با بیان اینکه محصولات لبنی صادراتی استان شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر است، گفت: با صادرات این محصولات چهار میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به کشور ارز وارد شده است.

تاراسی تاکید کرد: در حال حاضر این سازمان سیاست هایی را دنبال می کند و توجه به دامداری های کوچک و متوسط را در دستور کار دارد و در سالجاری تعداد این واحدها توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه باید روند تولید شیر در دامداری ها مدیریت شود، ابراز کرد: در استان زنجان تمام اجزای چرخه تولید محصولات لبنی فراهم است                                                                                                   

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در استان زنجان پایین است، تاکید کرد: باید برای افزایش میزان مصرف شیر و محصولات لبنی در استان برنامه ریزی لازم انجام شود             

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید