Iranian Agriculture News Agency

ارائه آموزش‌های تخصصی به بهره برداران بخش کشاورزی

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان زنجان گفت: انجام فعالیت های آموزشی ترویجی از اولویت‌های برنامه های وزارتخانه متبوع است که در استان زنجان علیرغم مشکلات پیش آمده در اثر شیوع کرونا در اجرای آموزش های گروهی، آموزش بهره برداران از طریق سایر روش های آموزشی ترویجی همچنان در حال اجرا است.

ارائه آموزش‌های تخصصی به بهره برداران بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان ، سولماز حدادی با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف ترویج به عنوان متولی امر توانمندسازی و آموزش بهره برداران، دستیابی به کشاورزی دانش بنیان در واحدهای تولیدی است.

وی افزود در سال جهش تولید از مهمترین اقدامات برای افزایش جهشی در تولیدات کشاورزی و ارتقای عملکرد با توجه به محدودیت‌های موجود،  سرعت بخشی به فرآیند انتقال اطلاعات و افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره برداران در بخش کشاورزی است.

حدادی با اشاره به اقدامات انجام یافته در زمینه ارائه آموزش‌های غیرحضوری به بهره برداران استان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون آموزش های مورد نیاز بهره برداران از طریق ارسال پیامک های آموزشی ترویجی، تهیه و نصب بنر های آموزشی و اطلاع رسانی، استفاده از رسانه‌های الکترونیکی و فضای مجازی جهت انتقال مطالب آموزشی ارائه شده است.                                                                                                            

با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری آموزش های گروهی، وی تولید و پخش برنامه های رادیویی به گویش محلی، تهیه بروشور ها و اطلاعیه های فنی تک برگی الکترونیکی ، معرفی و اطلاع رسانی سایت تالارترویج دانش و فنون کشاورزی با دارا بودن بیش از ۵۶۰۰ عنوان مطالب آموزشی در موضوعات مختلف بخش کشاورزی با دسترسی دانلود رایگان و همچنین ارائه آموزش‌های انفرادی و بازدید مزرعه ای را از دیگر روشهای آموزشی ترویجی ارائه شده در این ایام بیان کرد.                                                                        

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت نهضت تولید محتوای آموزشی موردنیاز بهره برداران افزود: در این راستا تولید فیلم‌ها و کلیپ های کوتاه آموزشی توسط کارشناسان مسئول مروج پهنه ها و همچنین محققان معین ، جهت ارسال به بهره برداران استان از طریق فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های آموزشی انجام یافته توسط این مدیریت می باشد. همچنین در راستای ارائه مطلوبتر خدمات آموزشی، نسبت  به بروز رسانی و تهیه آخرین وضعیت نقشه های پهنه های استان و همچنین تهیه و تدوین تقویم ماهانه فعالیتهای مروجان در سال جاری نیز اقدام شده است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید