Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ۳۰ پروژه کشاورزی در هفته دولت در استان زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در هفته دولت امسال ۳۰ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۱۹۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

افتتاح ۳۰ پروژه کشاورزی در هفته دولت در استان زنجان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان زنجان، روح‌الله حسنی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با یادآوری اینکه شعار امسال این حوزه در هفته دولت (جهادکشاورزی، امنیت غذایی، گشایش در سفره مردم) است، ادامه داد: پروژه‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان زنجان طی هفته دولت امسال شامل ۱۴ پروژه در حوزه آب و خاک با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان و ۴ پروژه در حوزه تولیدات دامی با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان خواهد بود.

این مسئول در خصوص سایر پروژه‌های حوزه کشاورزی استان زنجان که قرار است هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد:  از سایر پروژه‌ها می‌توان به ۹ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی با اعتبار ۱۶۱۲ میلیارد تومان و ۳ پروژه در حوزه صنایع غذایی با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان اشاره کرد که در مجموع شاهد افتتاح ۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۲۷ میلیارد تومان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است این تعداد پروژه زمینه اشتغال ۶۱۷ نفر را در استان فراهم کند، افزود: در زمینه آب و خاک، دو پروژه استخر ذخیره آب به ظرفیت ۱۹۳ هزار مترمکعب، ۶ پروژه احداث کانال بتنی و لوله‌گذاری انتقال آب به متراژ ۸۸۳۰ متر و ۶ پروژه احداث آبیاری تحت فشار و بهره‌برداری از اراضی پایاب سد کینه‌ورس به مساحت ۶۳۴ هکتار را داریم.

حسنی در خصوص پروژه‌هایی که قرار است در زمینه تولیدات دامی طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد نیز بیان کرد: یک پروژه گوسفند داشتی به ظرفیت ۳۰۰ رأس، یک پروژه پرورش مرغ تخم‌گذار به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه و دو پروژه پرورش بوقلمون به ظرفیت ۱۰ هزار و ۸۰۰ قطعه، از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در این زمینه به شمار می‌رود.

وی همچنین به پروژه‌هایی که قرار است در حوزه تولیدات گیاهی به بهره‌برداری برسد، اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز قرار است ۹ مورد گلخانه و در حوزه صنایع کشاورزی نیز دو پروژه احداث سیلوی غلات به ظرفیت ۳۷ هزار تن و یک پروژه صنایع تبدیلی به ظرفیت ۱۲۰۰ تن به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید