Iranian Agriculture News Agency

کمک کرونا به فروش نستله هند

 

دنیای‌اقتصاد : شیوع همه‌گیری ویروس کرونا و اعمال سیاست‌های قرنطینه و اجرای دستور در خانه بمانید باعث شد تا مردم زمان بیشتری را در خانه بمانند و مصرف مواد غذایی افزایش یافت. به همین خاطر شرکت نستله هند، تولیدکننده غذاهای آماده بسته‌بندی شده از جمله نودل‌های برند مگی و غلات مخصوص کودکان، در 3 ماه منتهی به ژوئن از سود خالص دو رقمی ۱/ ۱۱ درصدی برخوردار شد.
به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری اکونومیک تایمز، این واحد هندی تولیدکننده مواد غذایی سوئیسی اعلام کرد که این شرکت با افت شدید مصرف خارج از منزل و اختلال در زنجیره ارزش تولیدات خود مواجه شده است. گرچه در اواخر فصل شرایط کمی بهبود پیدا کرد.

سورش نارایانان، مدیر شرکت نستله هند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در 3 ماه گذشته شاهد نوسانات، بی‌ثباتی و هیجانات بسیار بودیم، این شرایط را قبلا هرگز تجربه نکرده بودیم و حتی تصورش را هم نمی‌کردیم.»

این شرکت گزارش کرد که در سال منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی ۲ درصد افزایش فروش را شاهد بوده است. به خاطر اختلال در تولید به دلیل تعطیلی‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا میزان فروش این شرکت کمتر از مقدار پیش‌بینی شده بوده است.

شرکت نستله اعلام کرد که به طور میانگین کارخانه‌های این شرکت در این دوره سه‌ماهه با ظرفیت ۷۵ درصد فعالیت داشتند.

بنا به گزارش شرکت نستله، در حالی‌که به خاطر قرنطینه تقاضا برای مصرف خارج از منزل محصولات این شرکت افت شدیدی را تجربه کرد، مصرف داخل منازل موجب رونق فروش لبنیات مصرفی روزانه این شرکت همچون شیر، محصولات جانبی تولید شده از شیر و نسکافه آن شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در ابتدا فروش نودل‌های فوری برند مگی با چالش مواجه شد چون تعطیلی‌ها موجب اخلال در عرضه شد، اما تا پایان فصل با رشد ثابتی ادامه یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید