Iranian Agriculture News Agency

خضری در تذکر شفاهی؛

معیشت مرزنشینان و کاهش بیکاری در این مناطق دغدغه دولت باشد

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس خواستار اختصاص اعتبار مناطق عملیاتی جنگی پیرانشهر و سردشت به واسطه ماده (112) برنامه ششم توسعه کشور شد.

معیشت مرزنشینان و کاهش بیکاری در این مناطق دغدغه دولت باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، رسول خضری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 4 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه 98 با 20 روز تأخیر ارائه شد و در حالی که باید از لحاظ کمی و کیفی در راستای برنامه توسعه کشور باشد اینگونه نبود، همچنین باید گزارشی از بودجه 97 به مجلس داده می‌شد که این اقدام صورت نگرفت.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار داشت: طی سفر آقای روحانی به حوزه انتخابیه اعتباراتی اختصاص داده شد که هنوز عملیاتی نشده است چنانچه درباره اعتبارات پروژه احداث اتوبان پیرانشهر- نقده و بیمارستان پیرانشهر قول‌هایی داده شد اما هنوز اجرایی نشده است.

وی در ادامه با تأکید بر آن که تأمین آب شرب پیرانشهر بسیار حائز اهمیت است ، عنوان کرد: لازم است نسبت به رتبه‌بندی معلمان اقدام شود که در جهت تکریم مقام معلم است، همچنین باید حقوق شاغلین و بازنشستگان همسان‌سازی شود.

خضری در ادامه خواستار اختصاص اعتبار مناطق عملیاتی جنگی پیرانشهر و سردشت به واسطه ماده (112) برنامه ششم توسعه کشور شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: در سخنرانی امروز آقای روحانی صحبتی از حادثه زاهدان برای دانش‌آموزان نشد در حالی که هنوز حادثه شین آباد نیز فراموش نشده است از این رو باید برای نوسازی و استانداردسازی مکان‌های آموزشی تدبیری اندیشیده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جمع‌آوری امضا برای طرح دوفوریتی جلوگیری از شلیک به کولبران خاطر نشان کرد: شلیک به کولبران اقدام تأسف‌باری است و در حالی که رئیس جمهور کارت الکترونیک به مرزنشینان داده است هنوز از آن استفاده نمی شود از این رو باید معیشت مرزنشینان و کاهش بیکاری در این مناطق که باعث فشار شده و تهدید امنیت ملی است در نظر گرفته شود./

پایان پیام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید