Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو:

کود مورد نیار کشاورزان تامین نمی‌شود

ایانا_ دیگررسانه‌ها|| رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو گفت: متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل یک عامل مهم در تامین نشدن نیاز کود کشاورزان است.

کود مورد نیار کشاورزان تامین نمی‌شود

قاسم تاروردی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، 350 تن کود را نیاز مبرم کشاورزان شهرستان عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل و کمبود ماشین الات حمل یک عامل مهم در تامین نشدن نیاز کود کشاورزان است؛ کود از بنادر به شهرستان حمل می‌شود و امیدواریم مسئولین رده بالا هر چه زودتر این مشکل را به نفع کشاورزان خاتمه دهند.

او، بخش کشاورزی را یک حوضه ریسک‌ پذیر عنوان کرد و گفت: هر عواملی می‌تواند در وارد کردن خسارت به این حوزه حیاتی در زندگی بشریت نقش ایفا کند که لازمه جلوگیری از آن آمادگی و تجهیز تمامی امکانات است.

تاروردی‌زاده از تحقق 70 درصدی کشت 65 هکتار گندم آبی در شهرستان ماکو خبر داد و تصریح کرد: از 54 هکتار گندم دیم 25 تا 30 درصد تحقق یافته است که بلافاصله با افزایش بارش ها این آمار به رقم 100 درصدی نزدیک خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از خسارت 5 میلیارد و 100 میلیون تومانی حوادث طبیعی در حوزه کشاورزی شهرستان ماکو در سال گذشته خبر داد و گفت: بنا به آمار جمع آوری شده از سوی کمیته خسارت، 300 نفر در این منطقه دچار خسارت شده‌اند.

تاروردی زاده خسارات اراضی شهرستان ماکو که از سوی عوامل طبیعی به وجود آمده بود یادآور شد و گفت: 950 هکتار از مساحت اراضی متشکله از 30 درصد تا 80 درصدی خسارت دیده است.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد بارش‌هایی به میزان 420 میلیمتر در بلندمدت بودیم که نسبت به سال مشابه شهرستان ماکو بی‌سابقه بود، افزود: از عواملی که باعث بروز خسارت در حوزه کشاورزی شده است می‌توان به سیل، تگرگ و طوفان اشاره کرد.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید