Iranian Agriculture News Agency

سرپرست اداره کل دامپزشکی کرمانشاه مطرح کرد

مایه‌کوبی 120 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مایه‌کوبی رایگان 120 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

مایه‌کوبی 120 هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی

به گزارش خبرنگار مهر ، امید حاج محمدی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح مایه‌کوبی دام علیه بیماری تب‌برفکی خبر داد و اظهار داشت: این طرح تا اوایل آذرماه سال جاری به پایان می رسد.

وی افزود: در صورت انتشار ویروس این بیماری، درصد بالایی از جمعیت دامی را مبتلا نموده و خسارات جبران ناپذیری به صنعت دامپروری وارد می کند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه دوره کمون بیماری را 3 تا 6 روز اعلام کرد و گفت: این بیماری در دام باعث تب، لنگش،زخم دهان و ناحیه سم و همچنین کاهش تولید و تلفات در دام های جوان می شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم مایهکوبی دام سنگین استان از 10 مهر آغاز و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود 90 درصد جمعیت دامی استان علیه این بیماری واکسینه شده اند.

حاج محمدیبیان کرد: تاکنون بیش از 100 هزار راس دام سنگین روستایی استان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی بصورت رایگان واکسینه شده است.

وی در پایان به دامداران توصیه کرد: برای اجرای موفق این طرح با اکیپ های دامپزشکی همکاری کنند و در صورت امکان از جابجایی و حمل نقل دام‌ها در مواقع غیرضروری تا پایان فاز واکسیناسیون خودداری کنند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری در اسرع وقت به صورت حضوری به ادارات دامپزشکی شهرستان مراجعه یا با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید