Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان گیلانی رغبتی برای بیمه محصولات خود ندارند

بیمه به تعهداتش عمل نکرد؛ کشاورزان بی‌رغبت شدند

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آن‌جا که شرکت‌های بیمه‌ای به ویژه در سال‌های اخیر به تعهداتشان به نحو شایسته‌ای عمل نکرده‌اند به همین دلیل بسیاری از کشاورزان گیلانی امسال رغبت و انگیزه‌ کافی برای بیمه کردن محصولات خود نداشتند.

بیمه به تعهداتش عمل نکرد؛ کشاورزان بی‌رغبت شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ،‌ محمد صادق حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ تنها 15 درصد از کشاورزان گیلانی امسال محصولات خود را بیمه کردند به همین علت در تلاشیم تا با رفع مشکلات قانونی موجود خسارات ناشی از وقوع سیل به تمام کشاورزان استان پرداخت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: از آن‌جا که شرکت‌های بیمه‌ای به ویژه در سال‌های اخیر به تعهداتشان به نحو شایسته‌ای عمل نکرده‌اند به همین دلیل بسیاری از کشاورزان گیلانی امسال رغبت و انگیزه‌ کافی برای بیمه کردن محصولات خود نداشتند.

حسنی با بیان اینکه محصول حدود 85 درصد از کشاورزان گیلانی فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای است بیان داشت: تاکنون پیگیری‌های بسیاری زیادی برای حل مشکلات کشاورزان انجام شده است تا پرداخت خسارت‌های ناشی از سیل امسال به آنان در ذیل مواد 10 و 12 بیمه قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس در تشریح مفاد مندرج در مواد 10 و 12 بیمه محصولات کشاورزی گفت: در این مواد قانونی پرداخت خسارات به کشاورزان به علت حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر وقوع سیلاب پیش‌بینی شده است و شرکت بیمه‌گر با در نظر گرفتن این موضوع اقدامات حمایتی خود را آغاز می‌کند.

وی با اظهار امیدواری از تلاش‌های انجام شده نمایندگان برای رفع دغدغه‌های کشاورزان گیلانی عنوان کرد:‌ امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده بتوانیم بخشی از خسارت‌هایی که در سال زراعی امسال به این قشر زحمتکش وارد شده است را توسط شرکت‌های بیمه‌ای به آنان پرداخت کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس به مشکلات گلخانه‌داران شهرستان رشت نیز اشاره کرد و بیان داشت: در جریان برف سال‌های 83 و 86 خسارت‌های بسیار زیادی به گلخانه‌داران شهرستان رشت وارد شد به طوری‌که فعالان این حوزه با انبوهی از بدهی‌های بانکی مواجه شدند.

حسنی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات بانکی گلخانه‌داران حل و فصل شده است تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و به دلیل تصویب قانونی در همین مورد در مجلس شورای اسلامی سرانجام طرح بخشودگی سود و جرایم تسهیلات بانکی فعالان این حوزه به مرحله اجرا رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید