Iranian Agriculture News Agency

صادرات سیب درختی ۱۵ درصد افزایش یافت

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روند صادرات سیب درختی امسال بسیار مطلوب بود و نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش صادرات در کشور ثبت شده است.

صادرات سیب درختی ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، محمدمهدی برومندی در نشست با عوامل دست‌اندرکاران تولید و صادرات سیب درختی در آذربایجان غربی بیان کرد: سالانه چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که یکی از مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی است.

وی گفت: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی این است که زمینه صادرات محصولات را فراهم کند تا تولید ثروت توام با افزایش تولید حرکت کند.

برومندی اضافه کرد: در زمینه تامین میوه بازار شب عید نیز بخش زیادی از سیب درختی مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده و امسال روزهای خوبی برای کشور خواهیم داشت.

وی توضیح داد: صادرات سیب درختی به‌عنوان یک کالای صادراتی باید نظام‌مند باشد و کشورهای هدف با بسته‌بندی‌های دقیق از طریق تجار شناسنامه‌دار محصول را دریافت کنند که در این راستا تصمیمات جدیدی اتخاذ شده تا این روش برنامه‌ریزی شده اعمال شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که آذربایجان غربی قطب مهم تولید سیب درختی کشور است، ادامه داد: این استان با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن سیب درختی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد و ارز قابل توجهی از محل فروش سیب عاید کشور می‌شود.

محصول سیب در سبد صادراتی کشور قرار دارد و سالانه حدود یک‌ میلیون تن از این محصول صادر می‌شود و درآمد ارزی بسیار خوبی نیز از این محل برای کشور وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید