Iranian Agriculture News Agency

توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۴۸۰ تن گوشت قرمز

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه در تامین اقلام ماه مبارک رمضان و ایام عید نگرانی وجود ندارد، گفت: روزانه ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۴۸۰ تن گوشت قرمز در سطح استان تهران توزیع می‌شود.

توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۴۸۰ تن گوشت قرمز

به گزارش ایانا به نقل از مهر، جبرئیل برادری در نشست خبری امروز با اشاره به پروژه‌های در دست افتتاح گفت: ۹۷ پروژه با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان (همت) در استان تهران آماده بهره برداری است.

وی افزود: سرمایه گذاری انجام شده بیشتر از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی بوده که منجر به اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر شده است. در این راستا ۱۱ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۷۴ پروژه مربوط به آب و خاک، ۶ پروژه مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۴ طرح مربوط به دام و طیور و ۲ پروژه در حوزه شیلات و آبزیان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۵ درصد کل محصولات کشور در این استان تولید می‌شود؛ علاوه بر اینکه در ۱۴ محصول رتبه اول تا چهارم را داریم.

وی با اشاره به افتتاح یک واحد تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی در روز گذشته، ادامه داد: این طرح با ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون هیچ اعتبار دولتی افتتاح شد که منجر به اشتغال ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۷۵۰ نفر به شکل غیرمستقیم شده است.

برادری با تاکید بر افزایش بهره‌وری در کشت و افزایش تولید در واحد سطح اظهار کرد: در استان تهران بیش از یک میلیون تن محصول در بیش از ۵ هزار هکتار گلخانه تولید می‌شود که در تولید سبزی و صیفی‌جات تهران رتبه برتر دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد اراضی کشاورزی که قابلیت اجرای سامانه آبیاری نوین داشته‌اند مجهز به سیستم آبیاری هوشمند شده‌اند. همچنین از ابتدا تأسیس این سازمان تا کنون ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر لوله کشی برای انتقال آب تا سر مزارع انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۱ قنات دایر در سطح استان تهران وجود دارد، ادامه داد: احیا و مرمت قنوات از دیگر برنامه‌های سازمان بوده که تا کنون ۱۵۲ قنات بازسازی شده است. ساخت استخر برای ذخیره سازی آب در فصل زمستان و استفاده در فصل‌هایی که با کمبود آب رو به رو هستیم از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی است.

تأمین کالاهای اساسی

برادری در ادامه با اشاره به اهمیت تأمین معاش مردم گفت: ما باید بتوانیم روزانه غذای حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ساکن و شناور استان تهران را تأمین کنیم. در این خصوص روزانه ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۴۸۰ تن گوشت قرمز توزیع می‌شود. همچنین سال گذشته ۱۱ واحد غیرفعال در راستای افزایش ضریب خودکفایی به چرخه تولید برگشتند و امسال هم ۸ واحد مرغداری غیرفعال، فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی گفت: در حال حاضر ماهانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود که کمک می‌کند تا وابستگی این استان به سایر استان‌ها کاهش پیدا کند.

این مقام دولتی به برنامه‌های آینده سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: سال‌ها است صحبت از راه اندازی مگافارم‌ها (مزارع بزرگ با کاربری‌های مختلف مانند پرورش طیور) می‌شود که تا امروز جامه عمل نپوشیده بود اما امسال با ۱.۵ میلیون هکتار عملیاتی می‌شود.

وی اظهار کرد: در تأمین دام سبک خلاهایی وجود دارد که گوشت مورد نیاز از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، فارس و… ارسال می‌شود. اما این استان در تولید ماهیان زینتی جایگاه دوم را دارد.

سنددار شدن اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۵۴ درصد اراضی کشاورزی استان تهران سند دار شده‌اند، عنوان کرد: از ۱۹۰ هزار هکتار اراضی ۱۰۳ هزار هکتار زمین دارای سند شده و بیش از ۵۹ هزار سند صادر شده است.

برادری با تاکید بر اینکه در خصوص تأمین مایحتاج ماه مبارک رمضان مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: ماهانه بیش از ۱۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام و بالای ۲۰۰ هزار تن گوشت در بازار توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ تن گوشت گوسفند در تهران توزیع می‌شود، اظهار کرد: ۵ هزار تن میوه برای شب عید از جمله اقدامات برای پوشش بازار اقلام اساسی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید