Iranian Agriculture News Agency

ظرف ۳ سال آینده در تولید کودهای فسفات و پتاس خودکفا می‌شویم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه ۸۸درصد نیاز کودهای یارانه‌ای کشور توسط شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تأمین می‌شود و در کود ازته خودکفا هستیم و ظرف ۳ سال در تولید کود فسفات و پتاس نیز خودکفا می‌شویم.

 ظرف ۳ سال آینده در تولید کودهای فسفات و پتاس خودکفا می‌شویم

به گزارش ایانا به نقل از تسنیم،  علی‌محمد حسینی اظهار داشت: تأمین و تدارک 87 درصد کود مورد نیاز استان انجام شده است و تمام نیاز استان به‌طور کامل تأمین خواهد شد.

وی افزود: یکی از الزامات تحقق برنامه جهش تولید، تأمین و توزیع کودهای شیمیایی است و برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهبود عملکرد تولید و ارتقاء کیفیت تولید با تأمین به‌موقع نهاده‌های کشاورزی است.

وی در ادامه افزود: افزایش 30درصدی تولید گندم در سال گذشته مدیون تأمین و توزیع به‌موقع کود توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان بود و این روند در سال جاری با قدرت ادامه دارد.

وی گفت: از میزان 52622 تن سهمیه ابلاغی استان تاکنون 45781 تن آماده تدارک و بالغ بر4200 تن بین کشاورزان توزیع شده است. ذخایر استراتژیک استان مطلوب است و کشاورزان نگران تأمین کود پایان سال نباشند.

حسینی گفت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه 88درصد نیاز کودهای یارانه‌ای کشور توسط شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تأمین می‌شود، به‌گونه‌ای که ما در کود ازته خودکفا هستیم و در بخش کود فسفات و پتاس هم ظرف 3سال آینده با 30 پروژه به خودکفایی خواهیم رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید