Iranian Agriculture News Agency

رکوردشکنی صادرات بخش کشاورزی ترکیه با۳۵.۲میلیارد دلار درسال ۲۰۲۳

صادرات بخش کشاورزی ترکیه با ۳۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی رکوردشکنی کرد. این صادرات ۱۵.۹ درصد از مجموع صادرات ترکیه در سال گذشته است.

رکوردشکنی صادرات بخش کشاورزی ترکیه با۳۵.۲میلیارد دلار درسال ۲۰۲۳

به گزارش ایانا به نقل از مهر، صادرات بخش کشاورزی ترکیه با ۳۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی رکوردشکنی کرد. در محیطی که خطرات و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، خشکسالی و مشکلات دسترسی جهانی به غذا ادامه دارد، تقاضا برای محصولات کشاورزی ترکیه همچنان در حال افزایش است.

سیاست‌های اقتصادی که تولید و صادرات را در اولویت قرار می‌دهد، حفظ کیفیت محصولات، افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در انبارهای استاندارد و افزایش کارایی نیز از جمله دلایلی هستند که به موفقیت صادرات و حفظ تقاضای خارجی برای محصولات کشاورزی ترکیه کمک کرده است.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خبرنگار آناتولی از داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه، صادرات محصولات کشاورزی ترکیه در سال ۲۰۲۳ به رکوردی بی سابقه رسید و نسبت به سال قبل ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۵ میلیارد و ۱۶۴ میلیون و ۲۵۳ هزار دلار رسید.

صادرات محصولات کشاورزی ۱۵.۹ درصد از صادرات این کشور را در سال گذشته تشکیل می‌دهد.

در مدت یاد شده غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و فرآورده‌های آن ۱۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۶۷۲ هزار دلار، میوه و تره بار تازه ۳ میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۳۱۴ هزار دلار، خشکبار و فرآورده‌های آنها یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار، زیتون و بخش روغن زیتون ۸۷۱ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار بیشترین صادرات را به دست آورد.

صنعت غلات بیش از ۲ میلیارد دلار به عراق صادر کرد در سال گذشته بیشترین صادرات غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و محصولات به عراق، میوه‌ها و سبزیجات تازه به فدراسیون روسیه، خشکبار به آلمان و زیتون و روغن زیتون به اسپانیا بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید