Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از دومین گلخانه هوشمند کشور با مشارکت بانک کشاورزی

دومین گلخانه هوشمند و مدرن کشور با مشارکت و حمایت تسهیلاتی چهار هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان زنجان فعالیت خود را آغاز کرد.

بهره‌برداری از دومین گلخانه هوشمند کشور با مشارکت بانک کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار، سالانه ۱۲ هزار تن صیفی و سبزیجات به محصولات صیفی و سبزیجات کشور اضافه و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

با عنایت به اهمیت این طرح برای ایجاد اشتغال و افزایش رونق اقتصادی منطقه، آیین افتتاح رسمی آن هفته گذشته با حضور رییس‌جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر، استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، طرح تولیدی مذکور که با مشارکت و حمایت تسهیلاتی بانک کشاورزی تکمیل و آماده بهره برداری شده، با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا به صورت سازه مدرن شیشه‌ای و با سیستم کشت هیدروپونیک در شهرستان ابهر از توابع استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است.

شایان ذکر است؛ حدود ۸۵ درصد از محصولات تولیدی این مجموعه نظیر فلفل دلمه‌ای، بادمجان و گوجه‌فرنگی به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید؛ در روش کشت هیدروپونیک که به آن کشت بدون خاک نیز گفته می‌شود، برای رشد گیاهان از محلول غنی از مواد مغذی با پایه آب استفاده و ریشه گیاهان بدون خاک و توسط موادی مانند پیت موس، گلوله‌های رسی، پرلیت، پشم سنگ و ... محافظت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید