Iranian Agriculture News Agency

کارخانجات موظف به رعایت قیمت چهار محصول لبنی هستند/ برخورد جدی با گران فروشان

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کارخانجات تولید محصولات لبنی موظف به رعایت قیمت‌های مصوب چهار قلم محصول لبنی هستند.

کارخانجات موظف به رعایت قیمت چهار محصول لبنی هستند/ برخورد جدی با گران فروشان

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا،‌ «مسعود امرالهی» در گشت مشترک بازرسین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی از برخی کارخانجات لبنی افزود: طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان، ماست ۲.۵ کیلوگرمی با قیمت ۵۹ هزار و ۷۶۰ تومان، پنیر یواف ۴۰۰ گرمی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب ۱۸ هزار تومان و شیر بطری یک لیتری کم‌چرب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

مدیرکل بازرسی و تعزیرات بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: هر قیمتی که بالاتر از قیمت‌های ذکر شده لحاظ شود، منجر به تخلف و گران‌فروشی است.

وی تصریح کرد: در کالاهای تنظیم بازاری تولیدکنندگان موظف هستند نسبت به رعایت تولید با همین مشخصات را داشته باشند.

امرالهی گفت: اگر کالایی را D۳ و سایر ویتامین‌های دیگر اضافه کنند؛ اما از لحاظ قیمت‌های تنظیم بازاری تغییری ایجاد کنند مورد تایید نیست و برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: صنایع لبنی شیر خام را به صورت یارانه‌ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند، بنابراین در صورت عرضه چهار قلم محصول لبنی با قیمت‌های مصوب به بازار اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه‌ای را دارند؛ اما شاهد گران‌فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازاری توسط برخی از صنایع لبنی هستیم.

مدیرکل بازرسی و تعزیرات بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به‌تازگی در بازدید از یک کارخانه تولیدی محصولات لبنی، تخلفاتی مانند عدم تولید نوعی خامه برای بازار داخلی، گران‌فروشی شیر نایلونی ۱۸ هزار تومانی به قیمت ۱۹ هزار تومان و شیر بطری کم‌چرب یک لیتر ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، عدم تولید پنیر یواف ۴۰۰ گرمی و ماست ۲.۵ کیلوگرمی تنظیم بازار مشاهده می‌شود.

وی افزود: برای این واحد تولیدی گزارش تخلف و جریمه به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید