Iranian Agriculture News Agency

۱۳محصول شرکت کشت و صنعت مغان تجاری سازی شد

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: تجاری سازی محصولات کشت و صنعت مغان از هفت محصول در سبدغذایی به ۱۳ محصول افزایش یافته است.

۱۳محصول شرکت کشت و صنعت مغان تجاری سازی شد

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، قاسم محمدی روز جمعه در همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری اظهار کرد: هر چند در شرکت کشت و صنعت مغان فاصله زیادی با بازارهای جهانی داریم ولی مصمم هستیم محصولات خود را در تراز جهانی تولید کنیم و صادرات را در این شرکت افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان از شناسایی و تولید ۶۰ نوع مشتقات لبنیات با ارزش اقتصادی در کشت و صنعت مغان خبر داد و افزود: کشت و صنعت صرفاً معطوف به بخش کشاورزی نیست. در کنار آن علم به بنگاه‌داری است که کشت و صنعت را به مقصد و هدف متعالی خود می‌رساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت مغان علاوه بر تولیدات کشاورزی با استانداردهای به‌روز اقدام به نگهداری، بسته بندی و طبقه بندی محصولات هم شده است.

محمدی ضرورت برندینگ در کشت و صنعت مغان را یادآور شد و گفت: برندینگ برای هر بنگاه اقتصادی و تولیدی ضروری است و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره ای هستیم.

وی از افزایش تجاری سازی ۱۳ محصول در کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: تجاری سازی محصولات کشت و صنعت مغان از هفت محصول در سبدغذایی به ۱۳ محصول افزایش یافته و تلاش می شود در سال‌های آینده تجاری سازی محصولات شرکت به ۴۵ مورد برسد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: سرمایه گذاری‌های اقتصادی و کلان باعث توسعه همه جانبه در تکنولوژی، منابع انسانی، مهارت افزایی، افزایش درآمد می‌شود و بعد از بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از کشت و صنعت مغان و همت مسئولین استانی و همچنین وزارت امورخارجه رایزنی‌های خوبی در صادرات و همچنین شناساندن ظرفیت‌های عظیم کشت و صنعت انجام شده است.

محمدی با اشاره به میزان تولید محصولات متنوع کشاورزی در کشت و صنعت مغان افزود: ۸۰۰ هزار تن محصولات متنوع کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغی، ‌دامی و صنایع تبدیلی سالانه در این مجموعه و بنگاه عظیم اقتصادی تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: بخشی از این تولیدات در قالب زنجیره ارزش و با کیفیت بالا و با برند مغانه و مالیکو علاوه بر عرضه به بازار داخلی به کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، عراق و حوزه خلیج فارس با تنوع خاص صادر می‌شود.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

وسعت اولیه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان اردبیل ۶۰ هزار هکتار بود ولی به علت واگذاری به کارکنان، عشایر ساکن در محدوده و نیز فروش بخشی از اراضی، هم‌اکنون تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان قرار دارد که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید