Iranian Agriculture News Agency

اظهار نظر عجیب یک نماینده مجلس؛

هدف سوال از روحانی ایجاد اتحاد است

ایانا_ گروه اخبار و رویدادها|| استیضاح و سوال حق مجلس است. این یکی از فرازها و نکاتی است که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، همین چندی پیش در صحبتی که رو در رو با مردم داشت و به صورت زنده هم از تلویزیون پخش شد، بر آن تاکید کرد؛ موضوعی که البته به نظر دلخوری و گلایه هم همراهش بود، چه آنکه روحانی وقتی درباره این موضوع صحبت کرد قبل از هر چیز قبل از هر چیز بر وفاق و رفاقت تاکید داشت.

 هدف سوال از روحانی  ایجاد اتحاد است

 آن روز رئیس جمهوری با لحنی گلایه‌‍آمیز بر این موضوع تاکید داشت مادامی که می‌شود در شرایط فعلی، موضوعات را با روابط خوب و دوستانه بین مجلس و دولت، حل کرد رفتن به سمت حقوق قانونی چنگی به دل نمی‌زند و بعد این را هم گفت همانطور که سوال و استیضاح حق مجلس است، اخطار قانون اساسی هم حق رئیس جمهوری است.

اینها بخشی از اتفاقاتی است که افتاده و گلایه در دولت نسبت به اقدام مجلس وجود دارد. رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز همین چندی پیش تاکید کرد که حساب این گروه که طرح سوال از رئیس جمهوری را پیگیری کرده‌اند، با سایر مجلس سوا است. اینها همه نشانه‌هایی است که بر گلایه دلات دارد اما مجلسی‌ها روایت دیگر و گاه عجیب دارند.  چه آنکه سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرده است که موضع این فراکسیون درباره نحوه مطرح شدن سوال از رئیس‌جمهوری، کاهش تنش‌ها، ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر و پاسخ به ابهامات و در نهایت کمک به حل مشکلات مردم است.

به گزارش اایانا اینها را سید حسین نقوی حسینی  در  یک گفت‌وگوی رسانه‌ای طرح کرده است. او در توضیح جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی درباره نحوه ورود فراکسیون به طرح سوال از رئیس‌جمهوری، گفته است: در این رابطه آقای حاجی بابایی رئیس فراکسیون موضع فراکسیون را این گونه مطرح کرد که باید جلسه سوال از رئیس جمهور به گونه‌ای مدیریت شود که ضمن طرح سوالات اساسی با منطق و استدلال، رئیس جمهور نیز به مسائل و مشکلات اساسی پاسخ دهد.

به گفته او هدف از طرح سوال کاهش تنش‌ها، ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر و پاسخ به ابهامات و در نهایت کمک به حل مشکلات مردم است.

نقوی حسینی در توضیح جمع بندی جلسه گفت: سوال از رئیس جمهور باید به فرصتی برای نظام تبدیل شده و به حل مشکلات کشور کمک کند لذا باید سوالات مبتنی بر آمار و ارقام و اطلاعات دقیق باشد تا کرامت مجلس و دولت حفظ شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی درباره موضع فراکسیون نسبت به استیضاح‌ها اظهار کرد: در مورد استیضاح وزرا نیز تأکید شد که مسأله اقتصادی مهم‌ترین مسأله امروز کشور است؛ لذا باید محور استیضاح وزرای اقتصادی باشند تا مشکلی از مشکلات مردم حل شود.

در این جلسه ساداتی‌نژاد، ابطحی، شکری، شهریاری، قاضی‌پور، نقوی حسینی، چنارانی، فرهنگی، زاهدی، عدل هاشمی، کوهکن، دهمرده، عباسی، پورمختار، امیری فراهانی، مصری و گلمرادی از اعضای فراکسیون به بیان نظرات خود پرداختند.

هر چه که هست باید منتظر متاند و دید آن گلایه آمیز بودن و این توضیح درباره رسیدن به اتحاد در کدام نقطه به هم می‌رسند! 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید