Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خبرداد:

اولویت‌دهی به ارزیابی پروژه‌های راکد و نیمه تمام در سفرهای استانی

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارزیابی پروژه‌های راکد، نیمه فعال و نیمه تمام در سفرهای استانی در اولویت این مرکز است.

اولویت‌دهی به ارزیابی پروژه‌های راکد و نیمه تمام در سفرهای استانی

رسول سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص سفرهای استانی مرکز مکانیزاسیون کشاورزی بیان کرد: سفرهای استانی معمولا هر هفته یا هر دوهفته یکبار توسط تیم کارشناسی و مدیریتی این مرکز انجام می‌شود. هدف از این سفرها دیدار با مجموعه همکاران و ارزیابی چگونگی روند کار در زیرمجموعه‌های توسعه‌ای مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و غذایی به‌منظور  آشنایی با  مسائل و مشکلات این حوزه‌ها است. همچنین، ارتباط مستقیم و مستمر با صاحبان صنایع، شرکت‌های خدمات دهنده مکانیزه و کشاورزان و بهره‌برداران و ...  انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً در این سفرها دستاوردهایی از استان‌ها را شاهد هستیم که می‌توان از این دستاوردها  و تجربیات ارزنده آن، برای توسعه مکانیزاسیون و صنایع در سایر استان‌ها استفاده کرد. ضمن آنکه می‌توانیم سایر موضوعات و سیاست‌های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی  در حوزه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی را به مجموعه اجرایی منعکس کنیم.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنامه‌ها در حوزه مکانیزاسیون  و صنایع کشاورزی برگرفته از سیاست‌های وزارتخانه از معاونت‌ها و سازمان‌های  تخصصی با رویکرد کشاورزی پایدار و برنامه الگوی کشت تدوین می‌شود.

سلگی افزود: مرکز مکانیزاسیون نیز این رویکرد را در راستای برنامه الگو کشت و سیاست‌های این برنامه پیگیری می‌کند تا نقش پشتیبانی خود را در چگونگی تامین ادوات ، ماشین‌ها  و تجهیزات کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری در بخش انجام شود.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در برنامه‌های سفر  جلساتی که با همکاران استانی و شهرستانی برگزار می‌شود،  به بررسی و چالش‌های  مسائل مرتبط با حوزه مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی می‌پردازیم و از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و موضوعات مرتبط با این حوزه که توسط این همکاران  ارائه می شود، قرار می‌گیریم تا متناسب با هر موضوع، برای حل و فصل آن راهکارهای مدیریتی ارائه شود.

سلگی با بیان اینکه روند طرح‌های توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در هر استان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: پروژه‌های راکد و نیمه فعال و پروژه‌های نیمه تمام با هدف اینکه پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین چگونگی تامین اعتبار و منابع مورد نیاز از ظرفیت‌های استانی، تملک دارایی، تسهیلات داخل استان و ظرفیت‌های ملی برای ایجاد پوشش مضاعف سیاست‌ها و برنامه‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی  به‌کارگیری می‌شود.

قائم مقام مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه آمایش صنایع گفت: چگونگی رصد و پایش توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی کشاورزی برگرفته از پتانسیل هر استان در این سفرها اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید