Iranian Agriculture News Agency

افزایش واحدهای پربازده پرورش دام سبک در کشور

رئیس موسسه اصلاح نژاد دام کشور از افزایش واحدهای پربازده پرورش دام سبک در کشور خبرداد.

افزایش واحدهای پربازده پرورش دام سبک در کشور

عباس اکبری شریف در گفت ‌وگو با خبرنگار ایانا، بیان کرد: با توجه به ظرفیت مراتع و کاهش بارش سالانه و در نتیجه کاهش برداشت علوفه قابل استحصال از مراتع، معاونت امور تولیدات دامی در جهت افزایش واحدهای پربازده در گونه دام سبک یعنی گوسفند و بز، برنامه مستمری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی میزان تولید گوشت قرمز در کشور را تابعی از میزان بارش‌ها و دسترسی دام به علوفه مراتع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵۷ درصد گوشت قرمز مورد نیاز  کشور از مبدا دام سنگین و ۴۳ درصد از مبدا کدام سبک تامین می‌شود.

اکبری ایجاد واحدهای پربازده و گسترش پرورش دام‌های دومنظوره در راستای توسعه افقی و ارتقاء کیفیت و ارزش بهره‌وری برای افزایش تولید در واحد سطح، در راستای توسعه عمودی را از برنامه‌های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی برای گسترش صنعت دامپروری دانست و گفت: این معاونت، از ظرفیت تشکل‌ها در کارگروه برنامه‌ریزی برای تولید بهره می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این اداره کل تغذیه و بهبود جایگاه دام این معاونت، از باقیمانده محصولات زراعی باغی و صنایع تکمیلی و کشاورزی، انجام پروژه‌هایی را در دستور کار خود دارد.

رئیس موسسه اصلاح نژاد دام کشور یادآور شد: بر اساس سیاست‌های مرکز اصلاح نژاد دام کشور، تنوع بخشی به نژادهای شیری کشور در دستور کار مرکز بوده و اساساً این گونه‌های دام سنگین، از نژادهای دو منظوره در راستای اقتصادی کردن تولید در واحدهای فعال کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید