Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از خبرگزاری دولتی امارات (وام):

امارات برای ۳۶۵ فرآورده مرغ و تخم مرغ سقف قیمتی تعیین کرد

امارات برای ۳۶۵ فرآورده مرغ و تخم مرغ سقف قیمتی تعیین کرد

امارات که مانند دیگر کشورهای حهان از افزایش قیمت مواد غذایی تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین رنج می‌برد، در راستای کاهش بار مالی شهروندانش در ماه رمضان، برای ۳۶۵ فرآورده مرغ و تخم مرغ، سقف قیمتی تعیین کرد.

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری امارات، اتحادیه تعاونی های امارات متحده عربی از تثبیت و کاهش قیمت 70 کالا در مدت 6 ماه آینده خبر داد.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که امارات و اکثر کشورهای جهان از افزایش قابل توجه قیمت‌ها ناشی از جنگ روسیه و اوکراین رنج می‌برند. 

بر اساس اطلاعیه اتحادیه تعاونی امارات قیمت پیاز، سیب، مرغ منجمد، تخم مرغ، آرد، روغن و غیره در شش ماه آینده ثابت می شود.

در این اطلاعیه آمده است: کالاهای مورد نظر جزء پرتقاضاترین و پرمصرف‌ترین کالاهای بازار هستند و هدف از این تصمیم کاهش بار مصرف کنندگان در ماه رمضان است.

در همین راستا دولت امارات این هفته اعلام کرد: قیمت تخم مرغ و مرغ را حداکثر تا 13 درصد افزایش داده است و هرگونه افزایش قیمت بیش از این با جریمه سنگین همراه خواهد بود.

وزارت اقتصاد این کشور ماه گذشته تصمیم گرفت تا قیمت تخم مرغ و مرغ را حداکثر 13 درصد افزایش دهد و اعلام کرد: در صورت افزایش بیش از این میزان، متخلفان را حداقل 10 هزار درهم و در صورت تکرار گران‌فروشی تا 200 هزار درهم جریمه می‌کند. 

این وزارتخانه افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ را به دلیل گرانی ناشی از فشارهای تورمی جهانی از زمان جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرده بود.

این وزارتخانه فهرستی از حدود 365 فرآورده تخم مرغ و مرغ را منتشر کرد که شامل سقف قیمت رسمی تعیین شده از سوی این وزارتخانه است. باید قیمت ها در قفسه های مراکز فروش نصب شود تا مصرف کنندگان از قیمت های رسمی مطلع شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید