Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی در حوزه دامپزشکی باید هوشمند و هدفمند شود

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور بر برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و هوشمند برای پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور تاکید کرد.

برنامه‌ریزی در حوزه دامپزشکی باید هوشمند و هدفمند شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وحید صالحی امروز شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی ضمن تقدیر از دامپزشکان و فعالان این حوزه گفت: وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی کشور حمایت پایدار از بخش تولید است.

وی تعامل و ارتباط سازمان دامپزشکی با دانشکده‌های دامپزشکی را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر زمان که ما از دانشگاه‌ها فاصله گرفتیم، عواقب مخرب آن را در سازمان دیدیم.

صالحی درباره بازگشت به علم و محافل دانشگاه‌ها افزود: هر زمان که ارتباط‌‌مان با دانشکده‌های دامپزشکی قوی شد ماحصل آن پیشرفت بیشتر و تحقق بهتر برنامه‌های بهداشتی در تولید بوده است.

وی در عین حال گفت: بدون همراهی بسیاری از سازمان‌های متولی، اهداف عالی سازمان دامپزشکی در راستای کنترل، پیشگیری و بهداشت دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل و کنترل و نظارت بر واردات، صادرات، حمل و نقل دام و خوراک دام زنده محقق نمی‌شود.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برون‌سپاری خدمات دامپزشکی نیز اذعان داشت: با مشارکت هوشمند و سلامت‌محور بخش خصوصی، این خدمات با پرسنل اندک و با کارنامه درخشان ارایه می‌شود که نشان دهنده زحمات و همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی است.

وی گفت: با توجه به امنیت غذایی، امروزه مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سازمان دامپزشکی کشور اهمیت پیدا کرده است.

صالحی با بیان این که تامین دارو و واکسن دامی، مواد بیولوژیک و تجهیزات دامپزشکی وضعیت خوبی در کشور دارد، تصریح کرد: در بخش دام، درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با حمایت بخش خصوصی و وزیر جهاد کشاورزی توانستیم با همکاری دانشکده دامپزشکی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نخستین دوره آموزشی ساخت دارو و واکسنی که در داخل تولید می‌شود را برای برخی کشورها برگزار کنیم.

بنابراین گزارش، در این مراسم از فعالان نمونه در حوزه دامپزشکی با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید