Iranian Agriculture News Agency

رونق صادرات با تامین سلامت محصولات دام و طیور

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور، بهبود تولیدات لبنی داخلی با محوریت توسعه صادرات را از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: انجام مبارزه با بیماری‌های دام و طیور موجب تامین سلامت و امنیت محصولات این حوزه و منجر به توسعه اقتصادی و رونق صادرات خواهد شد.

رونق صادرات با تامین سلامت محصولات دام و طیور

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، وحید صالحی در دیدار با خانواده شهید امنیت "حسین اجاقی" در تبریز، حمایت از تولیدات و صنعت دام و طیور داخلی را جزو برنامه‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور خواند و افزود: هدف ما در این سازمان توسعه پایدار و خودکفایی در محصولات کشاورزی با منشاء دام است که امیدواریم به اهداف تعیین شده با مشارکت و همکاری استان‌ها و بخش خصوصی دست پیدا کنیم.

وی مهم‌ترین ماموریت این سازمان را مبارزه با بیماری‌های مشترک دام و انسان عنوان و بیان کرد: توجه به سلامت فرآورده‌های مختلف شیری و گوشتی رسالت اصلی ماست که در این زمینه به مردم اطمینان می‌دهیم نگرانی از بابت سلامت و بهداشت این محصولات نداشته باشند.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور مبارزه با بیماری‌های دام و طیور را از نظر اقتصادی و امنیت غذایی برای کشور بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و ادامه داد: تلاش برای تامین سلامت و امنیت در این حوزه می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی و نیز رونق صادرات شود که در این راستا باید اقدامات موثر و مفید به انجام برسد.

وی شرایط تولید محصولات کشاورزی به خصوص در حوزه شیر و گوشت ایران را بسیار مناسب و قابل توسعه خواند و یادآور شد: با توجه به تولید محصول شیر بسیار مرغوب و مطلوب در ایران، توان صادرات مازاد تولید به کشورهای مختلف به خصوص کشورهای آسیای میانه و روسیه وجود دارد و همچنین مقدمات و رایزنی‌های لازم برای صادرات به کشور چین نیز در حال نهایی شدن است که این امر می‌تواند تحولات مثبت و مفیدی را در حوزه ارزآوری به همراه داشته باشد.

صالحی از ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده شیر در منطقه یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون بازار خوبی برای این محصول فرآوری شده ایران در جهان وجود دارد که در کنار آن می‌توان نسبت به صادرات محصولات لبنی نیز اقدام کرد.

وی سازمان دامپزشکی کشور را موظف به حمایت از تولیدکنندگان محصولات لبنی در کشور خواند و با بیان این که آذربایجان شرقی در این حوزه یکی از استان‌های پیشرو و دارای سابقه طولانی است، گفت: تعدادی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی این استان توانایی توسعه صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه و روسیه و چین را دارند که در این مسیر هر آنچه در توان سازمان دامپزشکی باشد، دریغ نخواهیم کرد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور، نزدیکی به کشورهای اوراسیا و قفقاز و نیز همسایگی با چند کشور را از مزیت‌های صادرات محصولات لبنی آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس اداره کل دامپزشکی این استان مسوولیت بسیار سنگین و خطیری بر عهده دارد.

وی که خود از فرزندان شهید است، با تاکید بر ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور، گفت: ما هر چه داریم از بابت خون‌های پاک شهدا است و باید هرچه در توان داریم بکار گیریم تا آنها از عملکرد ما راضی باشند.

صالحی در پایان با تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، از شهید امنیت حسین اجاقی به عنوان افتخار آذربایجان و تبریز یاد کرد که برای ایجاد امنیت و آرامش، جان خود را در راه اسلام، میهن و مردم فدا کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید