Iranian Agriculture News Agency

مراجعه اکیپ‌های سیار نظارت بر سلامت دام‌های قربانی با تماس با تلفن ۱۵۱۲

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور ضمن اعلام شماره تلفن چهار رقمی این سازمان برای هماهنگی نظارت بر بهداشت دام، ذبح و لاشه دام‌های قربانی در محل مورد نظر شهروندان، از استقرار دامپزشکان و ناظران شرعی در محل‌های از پیش تعیین شده عرضه دام در عید قربان به‌صورت رایگان خبر داد.

مراجعه اکیپ‌های سیار نظارت بر سلامت دام‌های قربانی با تماس با تلفن ۱۵۱۲

به گزارش خبرنگار ایانا وحید صالحی با حضور در یکی از این مراکز از پیش تعیین شده عرضه دام در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر  گفت: جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان دامپزشکی است که در عید قربان، با همکاری سازمان‌های میادین شهرداری، برای عرضه دام زنده و نظارت بهداشتی همکاران سازمان دامپزشکی بر سلامت دام، رعایت موارد بهداشتی و نظارت شرعی در زمان ذبح و سلامت لاشه و آلایش خوراکی آن در نظر گرفته شده است. 

وی یاد آور شد: همکاران ما همه ساله در اعیاد مذهبی به خصوص عید قربان و ایام عزاداری محرم، بر اساس وظیفه ذاتی خود نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی و نذورات شهروندان را با همکاری سازمان‌های همکار به ویژه شهرداری‌ها، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در دستور کار دارند.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، به ویژه تب کریمه کنگو که شیوع آن با شروع فصل گرم رو به فزونی است و خطر انتقال آن از طریق دام زنده، ترشحات و گوشت آن به انسان وجود داشته، و حتی احتمال تلفات در جمعیت انسانی را دارد، لزوم این نظارت‌ها بیش از پیش محرز شده است.

صالحی تاکید کرد: وظیفه ما این است که در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام این است که ریسک و مخاطره این بیماری‌ها را به حداقل برسانیم و این همکاری شهروندان را می‌طلبد.

وی از  شهروندان دعوت کرد حتماً برای تهیه دام قربانی مورد نظر به این جایگاه‌ها مراجعه کنند و از خدمات رایگان سازمان دامپزشکی و شهرداری تهران استفاده کنند.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: علاوه بر این مراکز، تمام کشتارگاه‌های دام کشور در این ایام فعال هستند و به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه خدمت می‌کنند که بدون تردید نسبت به این مراکز عرضه امکانات کامل‌تری نیز دارند. 

وی یادآور شد: ادارات دامپزشکی در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی و گزارش  از طرف شهروندان، موظف به مراجعه و برخورد قانونی هستند. 

صالحی تاکید کرد: وظیفه ما نظارت بهداشتی عرضه و ذبح دام است و هر تعداد دامی که با مصلحت وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام برنامه ریزی شود، نظارت‌های بهداشتی و شرعی را انجام می‌دهیم تا دام با گواهی بهداشتی به این جایگاه‌ها منتقل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید