Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

نظام‌های بهره‌برداری و تشکل‌های کشاورزی، نمایندگان کشاورزان در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نشستی صمیمی مسائل و مشکلات تشکل‌های کشاورزی استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نظام‌های بهره‌برداری و تشکل‌های کشاورزی، نمایندگان کشاورزان در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های کشاورزی استان در گفتگویی صمیمی با نمایندگان این تشکلها ضمن اشاره به مشکلات این بخش اظهار کرد: کشاورزی عرصه بسیار بزرگی است که با توجه به شرایط اقلیمی، بحران‌ها و مخاطرات در استان قطعا مشکلاتی نیز در خود دارد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در شرایط بسیار سختی به لحاظ اعتباری و اقتصادی به سر می بریم اما چون همیشه با همدلی، هم افزایی، توکل و امید از این بحران‌ها نیز گذر خواهیم کرد.

امیری زاده در ادامه بر برگزاری این جلسات با کیفیت و وسعت و به صورت تخصصی تاکید و تصریح کرد: نظام‌های صنفی و تشکلهای کشاورزی نمایندگان کشاورزان و بازوان قدرتمند سازمان جهاد کشاورزی استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت جذب مکانیزاسیون و ادوات دنباله بند به عنوان یکی از عوامل دستیابی به افزایش تولید گفت: امسال بی سابقه‌ترین سهمیه مکانیزاسیون با جذب 1200 دستگاه تراکتور به استان تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشاورزی از مرحله سنتی عبور کرده و به سمت علمی شدن در حرکت است و این مهم مستلزم وجود تکنولوژی در این بخش است.

امیری زاده به توزیع تراکتور در سطح استان اشاره و بیان کرد: از عوامل موثر در توزیع تراکتور در شهرستان‌ها می‌توان به میزان سطح زیر کشت و تعداد تراکتورهای موجود در شهرستان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی در رابطه با سوخت در استان وجود نداشته و بر اساس سطح زیر کشت و عوامل فنی دیگر تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان این مطلب که کمیسیون رفع تئاخلات برای واگذاری اراضی ملی در استان فعال و برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است اظهار کرد: هر شهرستان امسال باید حداقل برای یک پلاک رفع تداخل و کاداستر را انجام دهد.

امیری زاده در ادامه بیمه را پشتوانه‌ای امن برای بخش کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اعلام اخیر دولت مبنی بر عدم پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصولات آنها بیمه نشده است، از همه بهره‌برداران عزیز خوزستانی خواست تمام محصولات خود اعم از زراعی، باغی و دامی و ... را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.  

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به انواع بیمه های کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر بیمه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بیمه پایه، بیمه عمومی، بیمه انفرادی و بیمه تکمیلی اشاره کرد که اخیرا نیز بیمه کشت قراردادی و بیمه آتش سوزی به آنها اضافه شده است.

وی ضمن اشاره به صدور کشاورز کارت در استان اذعان داشت: استان خوزستان با تخصیص 186 میلیارد تومان بزرگترین سهمیه طرح کشاورزکارت کشور را به خود اختصاص داده و این کارت به کشاورزانی که امسال کشت انجام داده‌اند با نرخ 12 درصد تعلق خواهد گرفت.

امیری زاده همچنین به پرداخت‌های موفق خسارات سیل 98 اشاره و بیان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل های آینده بوده که در این راستا اجازه نخواهیم داد اراضی کشاورزی استان طعمه اهدافی غیر از تولید شود.

رئیس سازمان کشاورزی خوزستان در خاتمه با بیان این مطلب که در زمینه تامین و تخصیص کود در استان مشکلی وجود ندارد گفت: در خصوص تامین بذر نیز در ویدئو کنفرانسی که با وزارت متبوع و با حضور معاون وزیر برگزار شد از خوزستان به عنوان استانی که توانسته به بهترین شکل این مشکل را مدیریت کند یاد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید